crazybooklovers

Alla inlägg under november 2013

Av Mustaschen & Harrypottarn - 30 november 2013 19:58

Hej! Förlåt att vi inte har bloggat, jag har inte haft tid men vad Piraya gör vet jag inte! ^^
Jag är sjuk så det kommer nog bli många inlägg snart!
Jag har läst Törnrosens Nyckel som är skriven av Tone Almhjell. Den är 349 sidor och handlar om Lin som är 11 år och helt säker på att något är fel i det huset hon bor i. Plötsligt får hon ett mystiskt paket med en nyckel i och Lin upptäcker att nyckeln leder till hennes källare. I källaren finns en dörr som leder in till Älsklings Djurens värld där hon får ett uppdrag. Hon ska hitta en försvunnen prins, men det är inte alla som vill att hon ska lyckas. Kommer hon lyckas? Den här boken är riktigt bra, den får mig att drömma mig iväg... Läs den!
/Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 november 2013 16:57

Det var Mustachen som skrev det här och förra inlägget ^^ Glömde säga det xD

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 november 2013 16:56

Hej! Jag har läst en bok, Georgia Nicolsons dagbok: Drömmar och stjärnsmällar som är skriven av Louise Rennison och är 231 sidor lång.
Den handlar om Georgia som är 15 år och har en pojkvän som just nu är i Pizzaland. Hon gillar samtidigt Dave Den Rolige.... Hur över lever man som 15 åring? Hennes föräldrar är knäppa och hennes lillasyster är galen.
Den här boken (Hela serien. Läs serien i ordning. Det har inte jag gjort :/) är jätterolig. Jag skrattar hela tiden! Rekommenderar den verkligen till tonåringar som vill ha en rolig bok att läsa och relatera sig med!

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 november 2013 11:50

Hej! Detta är vårt första inlägg, och vi som bloggar är Piraya och Mustachen!    

10 fakta om Mustachen:

1. Jag är en tjej på snart 12 vårar, men det blir enklare att säga tt jag är 12 år ;)

2. Jag älskar Taylor Swift, och har gjort det i snart 3 år.

3. Jag har alltid älskat att läsa, och när jag var liten brukade min pappa läsa högt ur Den Grekisa Guda Mytologin för mej.   

4. Jag upplever mig själv som rolig, men det kanske bara är jag som tycker det. xD

5. Jag har glasögon

6. Jag gillar att springa runt i skogen med Piraya och leka Hobbit xD

7. Engelska är mitt favorit språk!

8. Piarya är galen! :'D

9. Rosa är min favorit färg

10. Jag är är nog också ganska galen.....


10 Fakta om Piraya!!!


1. Jag äääälskar The hobbit och the lord of the ring!

2. Jag tror att jag är en alv...

3. Jag hatar att hosta, och gör det nu... sluta kittla mig i halsen för F*n!!!! XD

4. Jag har rött/lila/svart hår just nu, min naturliga hårfärg är mörkbrun.

5. Jag har inte glasögon :3

6. Jag älskar manga, anime och japanese fashion! Gotta deal with it, bro ;3

7. Jag bor typ inne i stan och är avis på Mustachen som bor precis bredvid en rolig skog!   

8. Keyyo, Nellie Berntsson, Aragorn, Gandalf, Legolas, Ellie goulding, Avicii och Johnny Depp är mina idoler.

9. Jag(och mustachen) bor på månen! Nej, in middle earth, just so you know! So i know who Gandalf is XD

10. Mina favorit genrer är Fantasy, äventyr och komedi. 


Så det var lite om oss! See Ya!   

//Piraya och Mustachen


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards