crazybooklovers

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

~ En Liten Magisk Novell ~ 3

Av Mustaschen & Harrypottarn - 13 december 2013 18:30

Del 3


Plötsligt blev vingarna mindre och dem liksom vek ihop sig och när hon vände sig om var dem borta. "Hur ska jag komma hem igen?" Sa hon och jag såg att en tår föll ner för hennes kind. Jag visste inte vad jag skulle göra. Hennes blonda hår började plötsligt uppe vid hårbottnen bli mörkare, det blev mörkbrunt. Och det såg ut som ett regn ner för hennes hår. Hela håret hade blivit mörkbrunt. Jag stod där och gapade. Hon föll sedan ihop på marken. och blundade. Hon somnade in och sov en djup sömn. Jag lyfte upp henne på soffan och hämtade en filt. 

Jag gick och la mig för att se om detta verkligen var sant.

 

Nästa morgon vaknade jag av ett brak. Angelina stod i köket och råkade tappa en kastrull i golvet. "Jag tyckte att det var lite stökigt så jag städade lite...hoppas det var  okej." Sa hon. Jag nickade sakta. "Förresten, jag vet inte varför jag frågar men... spelar du fiol?" Frågade jag. Hon nickade. 

Jag skyndade mig snabbt till mitt rum och hämtade min gamla fiol. Utan att jag hade märtk det hade hon följt med mig upp. "Vilken fin!" sa hon. Min fiol var mycket annorlunda och speciell. Den var vitt och hade små blommor på stråken. En kort mening som innehåller 6 ord beskrev sagan om ringen, och dem stod på violinen. "A ring, a hobbit, a story." Min gammel gammel mormor hade gjort den. Hon hade också gillat fantasy. Men hon levde långt innan sagan om ringen fanns. Vilket var mystiskt. 

"Få se om du kan nu!" Sa jag och flinade. Hon flinade också och började spela.


Det var det finaste jag någonsin hört. Hon spelade fantastiskt. Och när hon var klar, bugade hon och jag applåderade. 


~Del 3, slut~


Lite mysig melodi medan du läser!♥



//Piraya

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mustaschen & Harrypottarn - 1 november 2015 22:56


Jag tipsar verkligen om bokserien WondLa. Dessa är skrivna av Tony DiTerlizzi som även är en av författarna till Spiderwick serien.  Det handlar om Eva Nio som har under hela sitt 12-åriga liv levt under jord med en robot, Modr, som tagit hand om h...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 oktober 2014 16:40

Hej! Jag har inte bloggat på ett tag och så kommer det att fortsätta va ett tag. Jag har bara inte haft någon lust, sorry! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 september 2014 21:04

Hej! idag har jag något väldigt spännande att prata om. Nämligen Bokmässan 2014 ! Jag kommer att vara där på lördag, och jag planerar att vara med på: -Workshop, hur mysterier blir till. -Overkliga verkligheter, science fiction och fantasy. ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:46


Hej allihopa! Jag skulle bli jätteglad om ni kunde läsa min Wattpad historia Swiftly A Witch :) Jag heter själv Eddiswift . Tack! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:43


Som ni på bloggen kanske har märkt, har jag inte läst så mycket på sista tiden. Jag har helt ärligt inte känt för det. Men nu är jag igång igen! Harry Potter hjälper alltid. /Mustaschen ...

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards