crazybooklovers

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 december 2013 17:19

Hej! Jag har nyss läst ut Bättre Snart av Ida Pyk och den är 204 sidor lång.
Den handlar om Sofia som är 11 år. Hennes föräldrar skiljer sig och Sofia är så trött på sina föräldrar, mamma, med dom besvikna ögonen så fort Sofia säger till. Sofia blir kär i (är hon kär på riktigt?) Leo som även hennes nya kompis Ofelia gillar. Sofia blir även kompis med Ofelia, som hänger med sexorna och som har en mamma i Paris.
Jag kände igen mig lite i Sofia. Jag är också lång och spelar basket :D
Jag lånade faktiskt boken för att jag såg att den recenserades i KP (tidningen Kamrat Posten) och blev nyfiken. Jag tror att vissa tjejer i åldern 11-13 år kan känna igen sig. Den är riktigt bra!
// Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 december 2013 16:20

Hej! Jag har läst Rachel Rileys Dagbok Mitt Hopplöst Normala Liv av Joanna Nadin och den är 294 sidor lång.
Den handlar om Rachel, som lever ett normalt liv men vill ändra på det. Hon skaffar nya vänner, vilket inte funkar så bra, och hon försöker bli coolare. En grej kan jag berätta: allt blir fel.
Egentligen fattade jag inte poängen med den här boken... Men den var rolig!
/Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 december 2013 15:48

Bokbilder från Weheartit.com

Lägger ut fler senare ;)
//Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 december 2013 13:23

Hej, Mustachen här    

Jag hade tänkt att börja med en ny grej, Veckans Bok

Då kommer jag välja en bok som ni har kommenterat (skriv en liten recension  om boken och varför du tycker att den ska vinna) och  jag kommer läsa den och senare då recensera den! Varje vecka kommer det bli ett inlägg som det här och på det inlägget får ni nominera en bok (genom att kommentera). Kul va?

Så börja komentera på det här inlägget   

//Mustachen 

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Skapa flashcards