crazybooklovers

Alla inlägg under januari 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 31 januari 2014 21:26

Vad vill du ska hända i Februari? <3

Av Mustaschen & Harrypottarn - 31 januari 2014 07:22

Hej

//Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 30 januari 2014 15:19

Hej! Här kommer del 2:
-Mamma, bry dig inte! Jag är inte klar än, suckar jag och går upp igen. Dumma häxa! Men jag vill ju se bra ut, för då KANSKE Snyggkillen lägger märke till mig. In my dreams. Han går ju i 7:an och jag i 5:an. Han vet inte äns vad jag heter. Så fort han är i närheten blir jag alldeles glad och tänker "omg omg omg" om och om igen. Jag önskar att han kunde prata med mig! Jag... kan inte förklara, och mina kompisar retar mig lite för det. Jag har aldrig känt så här förut för någon. Någon gång har vi fått ögonkontakt, och han har antagligen hört mina kompisar reta mig för det. Ibland känns det som att han gillar mig med, för han är alltid i närheten. Snart, kanske jag får dansa med honom på discot. Jag ska hjälpa till på discot för dom stora, för att mamma anmälde mig till det. Då kanske jag får dansa eller så krossar han mitt hjärta genom att dansa med någon annan.

//Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 30 januari 2014 07:09

God morgon världen!
Jag har läst Ett oemotståndlig begär av Meg Cabot och den är 333 sidor lång.
Den handlar om Heather, som är ganska tjock. När hon var 15 var hon popstjärna, men hennes mamma stack med pengarna tillsammans med manergen och hon förlorade sitt skivkontrakt och sin pojkvän, som fortsätter glänga på henne. Heather har startat om allt och jobbar på ett elevhem för college studenter. Helt plötsligt dör en flicka efter att ha dejtat en kille. Alla tror att hon har hisssurfat, men Heather är helt säker på att det är en mördare. Det är farligare en vad hon först trodde, hon drabbas av avundsjuka flickvänner, mord försök och blir bomad i en hiss.
Den här boken är så bra!! Den innehåller romantik vilket gjorde den mycket bättre. En riktigt bra tonåringsdeckare, helt omöjlig att lägga i från sig!

Av Mustaschen & Harrypottarn - 27 januari 2014 19:36

Ja, jag vet! Jag skriver alltid noveller... Men det är mer "min" grej kan man säga.

Så ska börja på en ny men har 0% aning om vad den ska handla om!

KOMMENTERA VILKET!!:

1.  Om en tjej som har det i jobbigt, går i typ 5-6 klass

2. En mobbare som försöker att bli en bra vän

3. EN APAAAAA

4. En kille/tjej som är BÄSTA VÄN med en häst men dem skiljs åt pågrund av ett krig

5. En kreativ tjej som försöker passa in

6. En kille som reser i tiden

7. nåt annat, omg är så dålig bara skrev nåt! KOMMENTERA NÅT SOM NI TYCKER, behöver inte vara nån av dem alternativen...



Av Mustaschen & Harrypottarn - 27 januari 2014 17:11

Hej! Mustachen här. Jag har tänkt börja på en ny novell, hope you like it! :-)
När jag slår upp ögonen hör jag mamma nynna i köket, en våning ner. Eller ja, nynna och nynna, hon sjunger nog.
När jag kliver upp drar jag på mig en helt vanlig t-shirt och ett par röda jeans. Helt vanliga kläder, tyvärr. Jag vill gärna vara mer "onormal" men mamma gillar vit. Allt ska vara vit och normalt. Mamma bestämmer. Tyvärr.
När jag kliver in i köket stirrar mamma chockat på mig.
-Är du redan uppe? Och för tusan, har du ingen mascara? Utbrister hon och fortsätter plocka fram frukosten. Mamma svär aldrig, och det ska jag inte heller göra för det låter fult.
Nästa del kommer snart!

Av Mustaschen & Harrypottarn - 26 januari 2014 10:53

Hej! För några dagar sedan fick jag denna godingen av pappa! (TACK PAPPA!! :-):-):-) )

Yey!
/ Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 januari 2014 18:13

Hej! Glad fredag på er! Mustachen här.
Jag har läst Millan hästar,hundar och hår under armarna skriven av Milena Berquist och den är 157 sidor lång.
Den handlar om Millan, som älskar alla djur men framför allt hästar och hundar, och som har rött hår och önskar att hon var "normal". Massor av händelser ("problem") kommer hända i boken, tex att hon gör saker hon borde ha frågat om lov om innan....

Den här boken bjöd på skratt! Den gav mig även en ny "blick" i hur en tolvårigs liv an vara. Jag är skeptisk. Den påminde inte riktigt om hur en tolvåring lever idag, men den var bra!
/Mustachen

Ps. Författaren har samma namn som Millan i boken...

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards