crazybooklovers

Alla inlägg under januari 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 11 januari 2014 17:34

Hej på er! Mustachen här! Här kommer ett super duper bra citat av John Green.

Av Mustaschen & Harrypottarn - 10 januari 2014 17:57

Hej! Vänta, jag vet vad ni tänker. Äntligen en recension!
Hoppas jag...???
Skämt och sido, jag har läst Prinsessa i högform av Meg Cabot och den är 246 sidor. Detta är del 6 i dagboks serien En Prinsessas Dagbok. Det finns även två filmer om böckerna. Meg Cabot har även skrivit andra böcker, tillexempel Airhead serien som jag rekommenderar starkt.

Mia har fullt med problem. Hon saknar Micheal, som går på college.
Mia märker att något är fel, och anar det värsta. Kommer dom göra slut? Dessutom anmäler Lilly Mia till elevrådet. För att kunna komma in måste Mia konkurera med sin fiende Lana , som bara blir fräckare och fräckare. Dessutom riskerar Genovia att och ut ur EU. Med mera! Kommer allt att lösa sig?
Jag AVGUDAR Mia! Hon är så cool! Jag rekommenderar den SUPERDUPERMYCKET. LÄS DEN.
Happy fredag everyone //Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 9 januari 2014 17:50

Hej :-) Mustachen här! Jag är ledsen för att jag inte har bloggat på länge, eftersom jag håller på att läsa en ganska tjock bok....

Aaaaaw

Random träd jag tog kort på xD
Kramizar <3

Av Mustaschen & Harrypottarn - 7 januari 2014 19:51

Hej! Visst har Piryan gjort ett bra jobb med designen? Kommentera gärna vad du tycker.
Jag tänker börja med en ny grej, Dagens Citat! Hoppas att ni gillar det. Jag kommer göra det så ofta jag hinner ;-)

Det här är dagens citat ^^
// Mustachen
Ps. Var gärna med i vår omröstning som ni hittar i panelen till vänster! Glöm inte berätta om vår blogg till dina kompisar!

Av Mustaschen & Harrypottarn - 6 januari 2014 21:15

Hej! Piraya is here :D nej men måste verkligen skriva detta! För fick en tanke som fortsatte till en hel berättelse. Sååå även om jag redan har en novell så skriver jag denna! Hope U Enjoy!   


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jag öppnar dörren till det stora biblioteket. Jag hade ingen aning om att man brukade ha så här stora bibliotek i ett eget hus. Det såg till och med ut som ett sånt inne i stan! 

- Wow, vad coolt! Sa jag. Någon försökte tysta ner mig. En bibliotikarie... Jag som helst ville vara ensam. Hon såg strängt på mig. Hennes blonda hår hängde över axlarna. Hennes hallonröda mun blev till ett streck och hennes blåa ögon som täcktes av glaset på ett par svarta glasögon. 

- Det kan inte vara sant! Sa hon hest som om hon höll på att tappa rösten. Det är som att se ett spöke! Streckmunnen blev till ett stort leende. 

- Du måste vara Emily! Sa hon glatt. Fridas dotter. Hon tystnade sedan. Är Frida okej? Frågade hon.

Jag tvekade om jag skulle svara på det. 

- Hon ligger fortfarande på sjukhuset. Sa jag. 

Medans hon låg där, var jag tvungen att bo hos min mammas kusin, Elsa. Hon bodde i ett väldigt stort hus mitt ute i skogen. Jag gick och satte mig i en av fotöljerna långt och avlägset från allt annat. Boken råkade glida ur mitt grepp och föll med ett högt "smack". När jag skulle ta upp den öppnades den plötsligt och sidorna bläddrade fram. Till kapitel tretton. Otursnumret, tänkte jag. Ett starkt sken lyste upp rummet och det var som att jag sögs in i boken. För plötsligt var jag någon annanstans. 

- Jag drömmer... jag drömmer... sa jag och blundade. Sedan nöp jag mig själv och öppnade ena ögat. Fortfarande kvar i drömmen. Jag drömmer...jag...drömmer...jag måste...drömma! Fortsatte jag och mina ögon slogs upp och jag stirrade spänt ut i luften. 

- Hon har kommit... hörde jag en röst säga. Jag vände mig snabbt om. Det var i det ögonblicket som jag såg att jag var i en skog. En hastig rörelse i en av buskarna fick mig att hoppa till. En kvinna med mörkt svart hår, uppsatt i en hög svans kollade på mig. Hon hade lysande gröna ögon och hennes ögon var sminkade med svart ögonskugga och eyeliner. Hennes läppar var onaturligt röda men det fanns nget tecken på att det var smink. Hon spände en pilbåge och gapade medan hon tittade på mig.

- Emily... sa hon. Du har kommit. 


Okej, slut för den här gången! Jag hinner inte mer idag :( Ska fixa mig och lite sånt, sen läsa, och sen sova... Men godnatt alla! förbered er för nästa del imorn!   //Piraya

Av Mustaschen & Harrypottarn - 5 januari 2014 14:30

Hej. Mustachen här~
Jag hittade en bild på We Heart It, och då började en saga ta form i mitt huvud, så, direkt från mitt huvud till er; utan rättningar.

Plingklockan plingar när jag kliver in. Lukten av gammla böcker slår i mot mig och jag ler. Jag granskar snabt rummet och allt ser ut som vanligt. Soffan står som vanligt, min hög med böcker brevid och bokhyllorna i det lillarummet. Solen lyser fram bakom gardinen i det runda fönstret. Jag skyndar mig fram till strömknappen och slår på lampan. Snart blir det mörkt och då går ingen säker.
När jag har läst klart den första boken reser jag mig upp och tar tag i en bok som heter Min Historia. När jag öppnar den är den tom. En penna trillar ut och jag börjar skriva.

Av Mustaschen & Harrypottarn - 4 januari 2014 12:46

Hej! Mustachen här! Igår fick ni en smygtitt på vilken bok jag läser, listade ni ut det? Här kommer svaret, Förr eller Senare Exploderar jag av John Green . Den är 307 sidor lång.

Den handlar om Hazel, som har cancer och är 17 år. Hennes mamma tror att hon är deprimerad och tvingar henne gå till en dum stöd grupp. Där träffar hon Gus, som kommer ändra hennes liv. Många fina minnen kommer skapas, men det slutar i tårar....
Jag saknar ord. Den var så bra, så levande, så trovärdig och så bra! Den ändra min syn pä döden och livet. Läs den! Jag älskar den. Det är kul att ha läst den också, för alla pratar om den.
//Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 3 januari 2014 13:37

På vad jag läser just nu :-)

//Mustachen

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards