crazybooklovers

Alla inlägg den 8 februari 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 8 februari 2014 19:41



1. Har fastnat för några olika låtar...se dem där neeere...

2. Jag (enligt andra) kan ibland se ut som Kristen Stewart 0.0

3. Jag har en crush på böckerna ''beautiful Dead''

4. Jag vill aldrig bli tonåring D:

5. Vissa ser mig som lugn....Men....det..ÄR JAG INTE! :D

6. Mina idoler är Moa Murderess, Taylor Swift, OneRepublic, Jennifer Lawrence och Lindsey Stirling! :)

7. Jag älskar att sjunga

8. Om ni vill veta hur jag ser ut så finns en bild där nere :D

9. Jag är en gurka med chokladsås på på ryska saturnus språket :D 

10. Jag gillar att uttrycka mig!

11. Ibland känns det som om ingen ser mig som den jag är.. :(

12. Jag gillar att dansa men vågar inte visa för någon hahah! Säger bara '' nej jag suger på att dansa''

13. Jag vill bli skådis! :D

14. Jag vill/ska åka till Nya Zeeland !!!

15. Jag skulle lät kunna välja mellan äventyr eller ny mobil, iPhone 5c! Haha, äventyr ofc!

16. Jag älskar hästar och har ridit i snart 4 år.

17. Jag HATAR Ask. 

18. Jag har youtube och heter Piraya Missawi

19. Jag säger ofta banan :3

20. Har inte kunnat vara mig själv på den skolan jag går på nu :'(

21. Hejar på YOHIO i mello :3

22. Hinner inte skriva mer snart D:

23. Jag fyller 13 det här året.

24. Frågor eller nåt, kik: kawaiibat

25. Ska börja på en  ny sport också :3 kanske innebandy


 

följ gärna mig på instagram c: 

_4wesome_ 

Av Mustaschen & Harrypottarn - 8 februari 2014 18:18

 Elsa.


Jag var inte övveraskad. Det här hände varje dag.

- Du är så himla äcklig! Skrek Lovisa. Jag suckade medans jag svalde gråten. Hon var ingen människa jag skulle vilja umgås med. Men jag har inte många att välja emellan. 

- Du har inga vänner heller! Skrattade hon. Jag fick plötslig en speciell känsla i magen. En ljuvlig känsla. 

- Och du har ingen rätt att säga sådär! Skrek jag. Lovisa glodde på mig med öppen mun. Hon nästan skakade av chocken. Choken av att hon hörde mig stå upp för mig själv. Hon vände på klacken men jag visste att hon fortfarande stirrade på mig i ögonvrån. Känslan av att lyckas var kvar ett tag.


Daniel


Elsa gick förbi mig med ett leende. Det var inte ofta man såg det. Lovisa har varit elak mot henne ett långt tag nu. Men vad ska man göra? Jag tänkte efter. Egentligen fanns det massor man kunde göra. Och massor som man inte gjorde. Jag fick en hård klump i magen. Jag gillade faktiskt Elsa. Men gillade hon mig?

Lovisa sprang fram till Elsa igen. 

- Fan ta dig, idiot! skrek hon. Elsa behövde hjälp! Nu kunde jag ta chansen. Vilket jag gjorde. 

- Hallå! Det där är inte okej. Började jag. Elsa har inte gjort något! 


Elsa.


Chokad och glad kollade jag på Daniel. 

- Sluta hacka på henne! Sa han skarpt till Lovisa. 

- Ååh, jag hatar sånna som ni! Sa hon och sprang iväg. Vad skulle jag säga nu? 

- Eh... Tack! Log jag. Hans isande blå ögonen såg in i mina gröna och inte lika fina ögon. Hans hallonröda streck-mun bredde ut sig till ett leende. Han vände sig om och gick men höjde handen och vinkade. Det där har aldrig hänt mig förut!


Läraren viftade med handen och ville att jag skulle komma. Hon var egentligen riktigt snäll, men det visste jag inte då. ''Shit, jag pallar inte prata!'' tänkte jag. 


- Jag vill att du ska skriva en uppsats. Om något speciellt. 

-Eh.. okej..

- Det kan handla om något du älskar, eller vill ändra eller hur du vill att världen ska vara! Betsäm själv. Sa hon. Jag nickade långsamt. 

Jag tänkte på min uppgift hela vägen hem utan att fatta ett skit.


Jag satte mig vid skrivbordet när jag kom hem. Beredd med penna och papper framför mig. 

Helt utan kontroll tog jag pennan och började skriva. Nu visste jag absolut allt!


Daniel.


Anna, våran lärare hade sagt till alla att en tjej ifrån 6B skulle läsa någon text. Så alla sexor var i 6B's klassrum.

När jag såg att Elsa skulle berätta så stannade nästan mitt hjärta! 

Orden var som en sång.



- Vi, alla här. Sa hon och gjorde en gest mot alla i det lilla rummet. Behöver peppas ibland. Fortsatte hon. Ibland har något gått snett och man tror att man inte har något kvar. Men när nöden kallar så känner man ibland en känsla av att man måste göra något! Är någon elak, skratta dem i ansiktet! Försöker nån slå dig? Stå emot, berätta att det inte är okej och bry dig inte mer om det. 

Ingen ska få låtsas vara bättre än dig! 

Människor kommer, människor går. Men det finns alltid en som finns kvar. Nån du kan vända mot. Nån som älskar dig för den du är! Stopp, sakta ner, vänta! Se dig omkring. Det finns någon som vill vara med dig, men du kanske inte ser det.

Endast i mörkret ser man ljuset, och det är i ljuset man ser mörket. Det finns alltid någon som vill ta tronen ifrån dig, låt det ALDRIG hända! Du kommer en dag finna det du saknar i ditt liv. En dag. Och det kommer bli din bästa dag någonsin! Vänta bara, den dagen kommer! Jag lovar. 

Och med det avslutade hon allt med att buga emot den stora applåd hon får. 


Elsa. 


Daniel kom sprignade mot mig. Plötsligt fattade han min hand. Jag blev lite nervös. 

- Jag tror jag redan har hittat vad jag sökte... Sa han. Jag kan inte tro det! Gillar han mig? Som jag gillar honom? Aldrig. 

- Jag med... Sa jag. 

- Jag typ... gillar dig.. sa han. 

- Och jag dig! Sa jag.

Tack vare Anna så fick jag mig att känna mig speciell...lite grann iallafall!


Det här var en liten kort berättelse. Ganska speciell... Hoppas ni gillar den! >///<    


//Piraya

Av Mustaschen & Harrypottarn - 8 februari 2014 17:05

Ja, jag vet att man inte ska sluta läsa en bok och så... men på sista tiden har jag inte viljat läsa för att jag inte tycker att den har boken är bra. Den är FANTASTISKT skriven, men jag är antagligen för ung eller så passar den inte mig.

Nu tänker jag börja läsa

För att jag vill gräva ner mig i tonårsböcker.... och äta godis! xD
//Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 8 februari 2014 15:59

Hej! Mustachen här. Jag har sett Frenemies, den är 86 minuter lång och är baserad på en novell av Alexa Young. Huvudpersoner är Zendaya och Bella Thorne.
Den handlar om två bästisar, en nörd och en fashionista. Tillsammans driver dom en blogg. Man får följa med på tre äventyr kompisar som först är kompisar, och sen blir Frenemies, alltså ovänner. Två bråk är om andra, som bästisarna träffar, och ett bråk om dom själva.

Filmen var väldigt tilltalande och fick en att inse att det är viktigt att vara snäll. Jag tycker jättemycket om den, jag tycker den är jättebra och perfekt till mig och Piraya. Haha! Perfekt på en sleepover!
//Mustachen
Ps. Vill ni ha fler såna här inlägg??

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards