crazybooklovers

Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

Ambers historia

Av Mustaschen & Harrypottarn - 16 februari 2014 12:00

Ibland kan det vara svårt att släppa taget om något. Något man gillar, något man behöver. Och detta något har alla. Vissa människor har en nallebjörn eler en speciell tröja som dem aldrig vill leva utan. Men det har inte jag. Inte längre. Jag minns dagen som om det var igår. Mitt hjärta slets uti, i tusen, miljoner små bitar. Så små att ingen skulle lägga märke till dem obetydligt små bitarna. Det som alla behöver fanns inte längre för mig. När hon dog, så dog jag inuti men min kropp var kvar på jorden. 

 

14 Juni 2012

Torsdag


Jag och Molly ska snart ut och fiska. En trevlig fisketur skadar väl inte? Själv älskar jag att fiska. Och det är ännu bättre idag när solen skiner, det är 30 C+ ute och man är på bra humör! Fast jag hinner itne skriva mycket mer nu eftersom att vi ska åka. 


Två år har gått. Snart, om 118 dagar var det två år sedan exakt. Molly dog. Försvann. Upplöstes. Kalla det vad du vill. Hon dog, och jag med. Vilket ni borde ha förstått nu. Min bästa vän dog. 

Efter sommarlovet ville alla försöka på alla möjliga sätt att få mig på bra humör. Alla på skolan frågade hur jag mådde, om jag var okej och om jag saknade henne. Tack för omtanken men jag behöver inte flera jobbiga frågor. Jag måste bara vara ensam ett tag till. Min mammas pojkvän har försökt få mig att gå till en psykolog, han tror att jag är besatt av döden och demoner och sådant. Inte för att jag förstår varför. I övrigt är jag alldeles normal bortsett från att jag kan se Molly dyka upp var som helst. Hon vinkar, ler och sedan försvinner igen. Ljudet av tusentals hjärtan som dunkar. Sedan en snabb blikning, och med det är hon borta. Tusentals dunkande hjärtan... Och för varje dag slocknar någon av dem. 

- V kan ju inte ha det så här längre, Amber! Säger mamma väldigt ofta nu för tiden. Som om allt är mitt fel. Utan att äns blicka åt hennes håll för ett svar försvann jag smidit som en katt ut ur dörren. Det var något stort fel på den här staden! 

Auckland kan vara fint, men det är för mycket ''stad'' och som tur är har jag äntligen lyckats övertala mamma att flytta härifrån. Imorgon gäller det. Imorgon ska vi flytta till ett litet hus mitt ute i ingenstans. Perfekt. 



Förlåt!! Hinner inte skriva mer... //Piraya

PS. Förlåt för att det står fel lite här och där men det har hänt något så jag kunde inte sudda bort ett ända ord utan att ta bort allt!! 



 
 
Aggie

Aggie

17 februari 2014 14:57

Gud vad problematiskt, hoppas det fixar sig!
Bra historia i alla fall. Funderat på att bli författare?
Kram Aggie!

http://aggiesreadingspot.bloggplatsen.se

Mustaschen & Harrypottarn

18 februari 2014 11:59

Jag ska fortsätta på den idag och det kommer snart att fixa Sig... Men jag ska inte spoila någon haha! ^^ tack, författare är en av sakerna jag vill bli :D
Kram Pirayan

 
annsoh

annsoh

18 februari 2014 02:20

Hej! nu har jag kört i gång dagens blogg! skulle vara jätte kul om du ville vara med, vem vet det kanske blir du som vinner o blir länkad inför alla mina läsare! ;) ny vinnare varje dag! http://annsoh.blogg.se/2014/february/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen-13.html#comment

http://annsoh.blogg.se

Mustaschen & Harrypottarn

18 februari 2014 11:36

Nej tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mustaschen & Harrypottarn - 1 november 2015 22:56


Jag tipsar verkligen om bokserien WondLa. Dessa är skrivna av Tony DiTerlizzi som även är en av författarna till Spiderwick serien.  Det handlar om Eva Nio som har under hela sitt 12-åriga liv levt under jord med en robot, Modr, som tagit hand om h...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 oktober 2014 16:40

Hej! Jag har inte bloggat på ett tag och så kommer det att fortsätta va ett tag. Jag har bara inte haft någon lust, sorry! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 september 2014 21:04

Hej! idag har jag något väldigt spännande att prata om. Nämligen Bokmässan 2014 ! Jag kommer att vara där på lördag, och jag planerar att vara med på: -Workshop, hur mysterier blir till. -Overkliga verkligheter, science fiction och fantasy. ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:46


Hej allihopa! Jag skulle bli jätteglad om ni kunde läsa min Wattpad historia Swiftly A Witch :) Jag heter själv Eddiswift . Tack! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:43


Som ni på bloggen kanske har märkt, har jag inte läst så mycket på sista tiden. Jag har helt ärligt inte känt för det. Men nu är jag igång igen! Harry Potter hjälper alltid. /Mustaschen ...

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Skapa flashcards