crazybooklovers

Alla inlägg den 18 februari 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 februari 2014 21:37


Jag var trött och mina armar kändes  som tegelstenar, så tunga att jag inte kunde lyfta dem. Sömning och utmattad släpade jag mig upp för trappan  mot mitt rum. Morgondagen skulle bli en väldigt jobbig och stressig dag så det var bäst att få lite sömn. Halvvägs uppför trappan sneglade jag på den guldbruna klockan på min vänstra handled. Tjugo i sju. 

- Ska du gå och lägga dig redan? Undrade mammas avlägsna röst ifrån köket. Jag orkade inte öppna munnen. Jag gjorde något ''Mmmhm'' ljud för att inte behöva svara på frågan.

- Ja, okej då! Godnatt. Ropade hon. Jag fortsatte upp för trappan och efter att ha öppnat dörren till rummet, klappat katten som hoppat upp på bordet och bytt om, slängde jag mig på madrassen med en suck. Jag drog den hjärtformade kudden med sommarfärgade blommor intill mig. Bakom ögonlocken brände tårarna. Jag har fortfarande inte riktigt förstått varför det heter öginlock. Det skulle vara så himla mycket coolare om dem hette något annat. Kanske ögongardiner? Nej, jag vet inte. Spegeln som hängde på den högra kortsidan av rummet såg nästan ond ut. Mina ögon var röda när jag tittade in i den och jag kunde inte längre hålla emot. Ett regn av sorg och smärta dränkte mina fräkne-täkta kinder. Vad hade jag gjort för att förtjäna det här?  Jag blundade hårt och börja tänka på något annat. En fantasi dröm formades i mitt huvud och gjorde mig ännu sömnigare. 


Ett hårt dunkande i mitt huvud väckte mig. Jag hade slagit i huvudet i väggen medan jag sov. Kudden jag tryckt emot mig kvällen före låg på golvet. Jag vände huvudet mot fönstret och såg ut över den lilla världen där ute. Solstrålarna visade sig igenom dem tjocka molnen på den isblåa himlen. Vädret klistrade nästan fast ett leende på mig, fast jag redan log. Långsamt ställde jag mig upp och gick emot dörren till trappan. Jag drog med blicken över rummet för att se vad som fanns kvar. En madrass och en filt, ett bord och en spegel. Och den där hjärtformade kudden. 


- Skynda dig nu! Du vet att vi måste fixa till rummen i huset också.

Jag hade fixat mig och tagit ut det sista ifrån rummet innan det plötsligt slog mig att Johnny inte var här, mammas pojkvän. 

- Var är Johnny, ska inte han hjälpa till?

Mamma ryckte på axlarna och hennes ögon blev blanka och våta utan att några tårar rann. Något var fel, det kunde vem som helst se. 

När vi väl kom iväg blev jag så ivrig att jag inte kunde sitta still. Världen liksom flöt förbi utanför fönstret och det var första gången på länge som jag var glad på riktigt. Musiken spelade på stereon i bilen och plötsligt kom min och mammas favoritlåt! - The Man med Aloe Blacc. Vi skrattade och pratade ända tills vi såg den lilla svarta delen av taket på huset. Vi var framme!


//Piraya


Snart kommer nästa del! Hoppas ni gillar den... Kommentera om ni tycker att jag ska ändra den så att den blir bättre på något sätt :D

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 februari 2014 12:34

Jag har läst ut Korsad av Ally Condie och den är 364 sidor lång. Den är del 2 i Matchad trilogin. Jag har tidigare recenserat ettan här, och om du vill hitta den ligger den under kategorin "framtid".
Den handlar om Ky och Cassia, som har skickats ut av samfundet till byar, där det är meningen att dom ska kriga mot fienden, och dö. Den skiftar mellan Ky och Cassia, så båda berättar. Men dom bestämmer sig för att fly och hitta varandra, men kommer dom överleva? Kan man lita på ens vänner?

Jag tycker att del två är mycket tråkigare än del ett. Här så fattar man inte vad som händer och kapitlerna skiftar mellan Ky och Cassia och det hade varit kul om inte kapitlena hade varit så långa så man glömmer av vems kapitel det är. Dessutom enligt mig var det för mycket kärlek och för mycket tankar, och den blev tråkig. Jag är besviken!

// Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 februari 2014 11:40

Hej! Jag är nääääästan klar.. Bok recension snart!

//Mustachen
Ps. Bara så ni vet är det två personer som driver den här bloggen, Mustachen (jag) och Piryan. Pirayan skriver oftast noveller och jag recenserar mest, men skriver ibland.

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Skapa flashcards