crazybooklovers

Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 20 februari 2014 20:17

Det var som jag hade föreställt mig! 

Mitt ute i ingenstans, jätte gulligt och med en slags lantlig charm. Här kunde jag sitta ute på terassen i en mysig hög av kuddar och läsa. Jag fortsatte att drömma mig bort i alla evighet. Men helt plötsligt kom det där välkända ansiktet med i en av fantasierna. Molly. Jag och hon sprang i det höga gräset och kände den varma solen bränna på våra ryggar och inget skulle kunna skilja oss åt. 

Men där stod jag nu, mitt framför huset, helt rakryggad ochsåg allmänt pinnrak ut. Jag hade släppt allt jag höll i och nu låg min mobil, en bok och hörlurarna på marken. Jag bara stod där. Tom. Men värmen kom tillbaka i kroppen igen och nu kunde jag röra mig som en ''normal'' människa igen. Tårar föll ner, floder rann ner för mina kinder. Mamma kom springande och kramade om mig. Nu kunde jag aldrig sluta gråta. 


Mamma fattade min hand och vi gick längs en sting in mot en skog. 

- Molly finns här, även om du kanske inte ser det just nu, försökte mamma förklara. Nånting var fel på även henne, efter alla år jag känt henne som min närmaste vän och min mamma så visste jag det! 

- Mamma, vad fan har hänt mella dig och ''han''. Mamma stirrade ut i tomma luften, så som jag måste ha gjort. 

- Han är en idiot, jag bryr mig inte längre om honom, Sa hon. Han förstörde mitt liv, han stack och det var det bästa han har gjort, faktiskt. 

Min hjärna började tänka bakåt i tiden. Jag kommer ihåg när jag fick vara ensam hemma till klockan två, varje dag. När mamma och Johnny satt på balkongen och rökte. När dem inte äns hade sett till så att jag fick något att äta! 

Jag längtade verkligen inte tillbaka dit. 


Vi hade fixat iordning grunden på inredningen och allt möblerande i huset, men det var långt kvar. Vi satt inne i köket och åt en varsin ostmacka. Just nu var jag även förvirrad över att mamma hade pratat om skolan. Jag trodde att närmaste civilisation var tio mil härifrån! Så att jag skulle få någon typ av privatlärare. 

- Du vet att du bara är tretton år? Barn måste gå i skolan, fnissade mamma ondskefullt. Så jag förberrede mig för nästa dag, för min nya skola!



//Piraya



Måste gå, ska sova... måste upp tidigt imorn D: Godnatt♥

Av Mustaschen & Harrypottarn - 20 februari 2014 16:04

Hej! Nu ska jag ta och läsa på, tror jag blir klar idag.

Jag ska intverjua Camilla Jönsson, och jag undrar om det är något du vill att jag ska fråga henne om? Komentera isåfall, det skulle göra mig jätteglad! :D
//Mustachen

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Skapa flashcards