crazybooklovers

Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 28 februari 2014 16:36

Hej! Detta har jag tänkt att göra under Mars månad. Hope you'll like it :3

Av Mustaschen & Harrypottarn - 28 februari 2014 15:33

Hej! Mustachen här. Äntligen har jag blivit klar med intverjun. Om ni vill ha fler sånna här inlägg gilla det, det gör man i slutet i närheten av komentera "knappen" och det behövs ingen inloggning för att göra.
Bästa skrivtips?
Skriv för att det är roligt! Jag har många, men det är det bästa.
Hur kom du på idén till "Det går bara inte" ?
Jag hade läst massor av ungdomsromaner, och då kom jag ihåg massa minnen och känslor, men ändå blev det en annan grej och den är inte uppbyggd efter mig. Först hittade jag på Emelie, och sen Viktor. Då blev det tråkigt, så jag hittade på en kille till. Då blev det mer intressant och spännande och resultatet blev boken "Det går bara inte".
Kommer du släppa en ny bok snart?
Den kommer i Mars nästa år och jag arbetar på den med förlaget just nu och den är nästan klar. Allt tar sån tid i den här branschen!
Vad kommer den handla om?
Om Alva, som går sista terminen i 9:an. När Alva och hennes klass kommer tillbaka efter jullovet finns det en ny elev i klassen. Liv. Det är ingen som gillar Liv men Alva och Liv blir kompisar och tillsist mer än så......
Gillar du att läsa?
JA!! Haha, stort JA på den frågan.
Var läser du helst?
I min soffa eller säng. Helst i soffan.
Vilken sorts böcker läser du?
Lite allt möjligt, men jag är väldigt svag för fantasy och skräck och har alltid varit. Jag läser även ungdom även om jag inte är tonåring längre.
Favoritbok?
Svårt, det finns så många bra. Jag har ju läst Sagan Om Ringen tre gånger och sen gillar jag böcker med vampyrer i.
Typ Twilight?
Dom har jag läst, och massor annat. Twilight är ingen favvo, men ettan är bäst.
Om du inte vore författare, vad hade du varit då?
Oh. Jag vet inte om jag skulle se mig som författare, jag gör annat också. Om jag inte hade jobbat med att skriva.... Då hade jag nog hållt på med specialeffekter på film, det tycker jag är ganska fascinerande!
Om du fick ta med tre saker till en öde ö, vad hade det varit?
Ett anteckningsblock, en bra penna och en tjock roman. Annars hade jag blivit galen! En fällkniv hade varit bra.

Bilden är inte min Man får inte kopiera inlägget och om man tar hjälp av texten vill jag att man skriver om den.
//Mustachen

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Skapa flashcards