crazybooklovers

Alla inlägg under februari 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 14 februari 2014 07:28

Hej! Glad alla hjärtans dag!

// Mustachen och Piraya

Av Mustaschen & Harrypottarn - 13 februari 2014 20:21

Hej! I skolan har jag läst klart Det är jag som är Lisa av Moa-Lina Croall och den är 176 sidor lång.
Den handlar om Lisa, som går i femman. Hennes mamma är ute på jobb och hör sällan av sig, och Lisas pappa bryr sig inte utan jobbar hela tiden. Lisas storasyster är mest arg hela tiden. Kort sagt är Lisa väldigt ensam, och i skolan är det ingen som gillar henne. Hennes lärare blir orolig och fixar så att en tant och gubbe kommer hem till Lisa och pratar argt med hennes pappa. Men Lisa får en sann vänn. Tillsammans blir dom med om många äventyr.

Jag tycker att boken ibland blev lite tråkig, men samtidigt har den ett bra budskap och man ville bara ha mer, men slutet var chockande...
//Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 12 februari 2014 17:57

Hej! Lånat böcker igen... Måste verkligen sluta, har inte tid att läsa men men.... #thatswhoIam

Jag har lånat:
-Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer
- Trasig soppa av Jenny Valentine
- Starcrossed Helena av Josephine Angelini
- Hush, hush av Becca Fitzpatrick

Av Mustaschen & Harrypottarn - 11 februari 2014 21:12

Jag läste en bok som heter ''bättre snart'' av Ida Pyk. Den är jätte bra! Även om tjejen går i femman och att hennes föräldrar har skiljt sig så finner jag verkligen mig i henne. 

Det är massor som pågår omkring henne och hon mår inte alltid så bra. Och är ledsen rätt mycket vilket jag också brukar...faktiskt   


Gillar den här boken starkt, men går inte att förklara utan att spoila er... 


//Älskar den här boken asså!! 

Piraya

Av Mustaschen & Harrypottarn - 11 februari 2014 21:09

Jag har läst halva boken av ''dagens katastrofer'' och serri...en av dem värsta böckerna någonsin! Inte nog med att tjejen i boken är hel sjuk, utan den är jätte äcklig! Gillar den inte alls...   

 

//Piraya

Av Mustaschen & Harrypottarn - 11 februari 2014 19:13

Hej! Idag fick jag en bok, Divergent av Veronica Roth. Jag har läst båda delarna förut och tycker att den är jättebra.
Tack så mycket till personen som gav mig den!

Av Mustaschen & Harrypottarn - 10 februari 2014 18:08

Hej! Som ni kanske har sett gjorde Pirya en "25 saker om mig" och jag vill göra samma xD
Here we go:
1. Jag bryr mig väldigt mycket om hur det går för mig i skolan
2. Matte är ganska tråkigt om man inte kan det och kul om man kan det, enligt mig.
3. Jag skriver dagbok typ HELA tiden om jag inte läser.
4. Jag älskar att lyssna på musik, och byter favorit låt typ 3 gånger i veckan
5. We heart it är min favoritapp!
6. My little pony är en bra serie ^^
7. Jag föredrar att umgås med äldre personer än mig, för att dom förstår mig bättre och jag känner mig mer... bekväm typ.
8. Jag har en stark personlighet och tar inte skit av någon.
9. Jag älskar roliga kanaler på YT, tex Lillabloggen, Clara Henry med mera!
10. The Band Perry är mina favoritartister, och jag har faktiskt träffat dom.
11. Jag brukade vara GALEN i Taylor Swift men jag har lyssnat lite för mycket på hennes låtar så jag börjar nästan tröttna... Men jag är ivrig inför hennes nya skiva.
12. Jag kommer inte lägga ut några bilder på mig själv.
13. Imorgon kommer förhoppningsvis en intverju med en författare som jag ska träffa upp på bloggen :)
14. Jag gillar skvaller om kändisar.. Hahaha!
15. Jag gillar absolut INTE korv
16. Men pannkakor är super gott
17. Jag är ganska lång, 168 cm och 11 (fyller 12 i mars) år.
18. Jag gillar att skriva och måla naglarna.
19. Jag gillar färgerna rosa, orange och svart
20. Jag älskar mustacher xD
21. Jag dansar
22. Jag gillar att träna (helst springa)
23. Godis är så gott ^^
24. Jag gillar att ha inredningen vit!
25. Jag har inga Victoria Secret Body Mist, samlar på ett annat märke.
Dom här bilderna relaterar till mig:

Av Mustaschen & Harrypottarn - 8 februari 2014 19:41



1. Har fastnat för några olika låtar...se dem där neeere...

2. Jag (enligt andra) kan ibland se ut som Kristen Stewart 0.0

3. Jag har en crush på böckerna ''beautiful Dead''

4. Jag vill aldrig bli tonåring D:

5. Vissa ser mig som lugn....Men....det..ÄR JAG INTE! :D

6. Mina idoler är Moa Murderess, Taylor Swift, OneRepublic, Jennifer Lawrence och Lindsey Stirling! :)

7. Jag älskar att sjunga

8. Om ni vill veta hur jag ser ut så finns en bild där nere :D

9. Jag är en gurka med chokladsås på på ryska saturnus språket :D 

10. Jag gillar att uttrycka mig!

11. Ibland känns det som om ingen ser mig som den jag är.. :(

12. Jag gillar att dansa men vågar inte visa för någon hahah! Säger bara '' nej jag suger på att dansa''

13. Jag vill bli skådis! :D

14. Jag vill/ska åka till Nya Zeeland !!!

15. Jag skulle lät kunna välja mellan äventyr eller ny mobil, iPhone 5c! Haha, äventyr ofc!

16. Jag älskar hästar och har ridit i snart 4 år.

17. Jag HATAR Ask. 

18. Jag har youtube och heter Piraya Missawi

19. Jag säger ofta banan :3

20. Har inte kunnat vara mig själv på den skolan jag går på nu :'(

21. Hejar på YOHIO i mello :3

22. Hinner inte skriva mer snart D:

23. Jag fyller 13 det här året.

24. Frågor eller nåt, kik: kawaiibat

25. Ska börja på en  ny sport också :3 kanske innebandy


 

följ gärna mig på instagram c: 

_4wesome_ 

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards