crazybooklovers

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 8 mars 2014 21:22

Idag är det dag 8!

Dag 8: mest överskattad bok Hm.... jag vet inte! Korsad av Ally Condie, eller Divergent 2(kommer inte ihåg vad den heter, sorry)
/Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 8 mars 2014 21:16

Den känslan när ens favoritbok bloggare kommenterar!

Tack så jättemycket, Johanna!
Hon har den awesoma bok bloggen boksystrar.blogg.se med Mimmie. Tack! <3
/Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 8 mars 2014 18:43

Hej! Jag har läst en bok som faktiskt är sann, vilket jag tycker är väldigt fascinerande. Den heter Idilia Dubbs dagbok och den är skriven av Genevieve Hill, men med tanke på att den är sann är det nog Idilia Dubb. Den är 230 sidor lång.

Den handlar om Idilia Dubb, som år 1851 är på resa genom Tyskland och Holland. Hon är på resa mot sin elaka mors vilja, som egentligen skulle vilja att hon stannar hemma med sin trolovade Henry. Idilia hatar Henry och har kommit på honom med att vara otrogen och dessutom gör han lite som han vill. På ångbåten träffar hon Christian, som charmerar henne med sin artighet. Dom blir kompisar och tillsist mer än så. Dom upplever ett romantiskt och spännande äventyr då dom kommer av båten. En tid senare försvinner Idilia och ingen har någon aning om var hon är. 10 år senare hittar dom Idilia (rättare sagt det som är kvar av henne) och brevid henne hennes dagbok.

Jag tycker att den här boken var bra, den var fin och spännande men ibland kom man på sig med att inte koncentrera sig på boken. Inte för att vara elak, men dock skrämde tjejen på framsidan mig. Är det Idilia?
Med tanke på att historien är sann och hände för så länge sen känns det coolt att tänka "det där har hänt på riktigt" och "den personen fanns på riktigt" och "tänk om jag är släkt med hen". Jag rekommenderar den om man vill ha en upplevelse och något att fundera på. Språket är lite gammaldags, men det gör ingenting med tanke på att den är skriven för så länge sen. Det är så fascinerande!
Den här boken påminde lite om Boksystrar.blogg.se s recension som ni hittar: http://boksystrar.blogg.se/2014/february/betvingade-av-simona-ahrnstedt-2.html#comment

Tack och hej! Mello final ikväll ^^
/Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 8 mars 2014 12:13

Haj haj :) Förlåt om inläggen här på bloggen är lite... ytliga, men jag håller på att läsa en bok just nu och jag har inte hört nånting från gästbloggarna om böcker (jag klandrar dom inte, båda har mycket att göra.). Ni får helt enkelt överleva en dag eller två till.
Här kommer bilderna!

Bilderna är från We Heart It och jag äger ingen av dom.
Snart ska jag göra en mejl som ni kan kontakta oss på.
Ha det bra!
Mustachen

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards