crazybooklovers

Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 17 mars 2014 17:35

Hej    Mustachen här.  Jag älskar den här tjejens YouTube kanal, kolla in den! Hon vloggar om böcker och jag kan inte sluta kolla.

 

//Mustachen 

Av Mustaschen & Harrypottarn - 17 mars 2014 15:48

Tjena! Jag har läst Trasig soppa av Jenny Valentine. Den är utgiven på svenska 2011, orginialtiteln är Broken Soup och den är 251 sidor lång.

Den handlar om Rowan. Hennes bror Jack har dött och Rowans mamma ligger bara och sover dagarna i ända, så Rowan har själv ansvaret över sin lillasyster Storma, 6 år. Deras pappa bor inte tillsammans med Rowan och resten av familjen längre och när han undrar hur mamman mår ljuger hon bara.
En mystisk kille plockar upp ett negativ och ger det till Rowan och säger att hon har tappat det, men det har hon inte. Då blir Rowan kompis med killen och en annan tjej, Bee. Men Bee döljer något..
Då händer något: Rowans mamma försöker döda sig själv och Rowans pappa hittar henne..

Jag saknar ord. Eller jo, ett; underbar. Den här boken var så fin och sorglig så jag fick tårar i ögonen! Så fin!! Man ville inte sluta läsa. Jag har läst alla Jenny Valentines böcker som finns på svenska (3) och alla är fantastiska!
//Mustachen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 17 mars 2014 07:11

//Mustachen

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Skapa flashcards