crazybooklovers

Alla inlägg den 15 april 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 april 2014 14:27

Erkänn att den är värd att tänka på
//Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 april 2014 11:24

Hej! ( Piraya Här) Har inte varit så online på skit länge! Men tänkte snacka lite om...Harry Potter!

 

 


Harry Potter böckerna är absolut mina favoriter, och jag vet att jag inte sagt det förut och typ bara snackat om The Hobbit men jag är en total PotterHead! Jag tänkte berätta lite om min favorit av HP- böckerna. 

Harry Potter och Fången från Azkaban


3an är både min favorit film och favoritbkok. Jag tror att dem flesta har sett den men man måste läsa den också! Även om man vet slutet så är det världens bästa bok. Jag kan gärna läsa om den, haha! 

Det är ungefär 400-500 sidor i boken och författaren är J.K Rowling

Harry Potter bor hos Morbror Vernon och "tant" Petunia (Och hans kusin Dudley) , hans ända levande släktingar. En dag när han återvänder till Hogwarts skola för häxkonster och trolldom, så har Sirius Black rymt från fängelset Azkaban. Han är känd som en mördare och anhängare till mörkrets herre, Voldemort. Det ryktas om att Black är ute efter Harry, men varför? 

Hela skolan, Hogwarts, övervakas av svarta demoner, Dementorer men Black verkar på flera sätt ha tagit sig in i den stora slottsbyggnaden. Vad kommer hända med Harry nu?



Hehe, lite kort om vad boken handlar om (ungefär) OCH JAG TYCKER ATT SKA LÄSA DEN!!! 


   

//Piraya

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 april 2014 10:32

Hej! Jag har läst Alltid Alice av Rhyllis Reynolds Naylor och den är 187 sidor lång. Originaltiteln är The Agony of Alice, den är utgiven 1985 och på Svenska 2003. Första hela meningen på sidan 10 är "Han började om, kom springande, tog tag i repet och sänkte sig ner på flotten."

Den handlar om Alice, som är 13. Hennes mamma dog när Alice var liten och nu bor honed hennes pappa och hennes 19 åriga storebror. När Alice börjar i en ny skola hoppas hon på att börja i vackra Ms. Cole klass, men istället hamnar hon i tjocka och fula Mrs. Plotkins klass, vilket gör Alice rasande så hon försöker förstöra för Mrs. Plotkins. Dessutom händer en massa pinsamheter och hur ska hennes pappa kunna hjälpa henne med massa tjejgrejer?

Jag tycker att den här boken var väldigt bra, lite som en handbok för tjejer utan mamma. Den var skön att läsa för att den inte var särskilt lång och passar därför utmärkt för tjejer i åldern 12-14 som inte är särskilt vana att läsa men vill ha något kul. En grej på baksides texten passar inte till boken men annars har jag inget som behöver ändras eller inte är bra.

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Skapa flashcards