crazybooklovers

Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Divergent +berättelse +Fick bok

Av Mustaschen & Harrypottarn - 10 maj 2014 10:02

Hej! Igår hade jag världens roligaste kväll. Jag gick på en Divergent träff på biblioteket i staden jag bor i. På det var det fika, bokutlottning, man fick pröva på dem fem falangerna, och dessutom välja falang och göra ett test som berättar vilken falang man borde välja. Så först när alla hade kommit så såg vi på en trailer och på en trailer några som hade varit med på det förut på dom andra träffarna (men det kom mest på den här, jag kom bara på den) och så fick man prata lite med dom man satt med. Jag satt brevid min kompis Julia och hennes kompis som jag inte kände förut men det var jättetrevligt ändå. Då hämtade dom en person i taget först och sen några i en grupp för dom fick lite bråttom som fick göra testet. Jag gjorde testet själv, och dom ställde några frågor och så fick man alternativ som respenterar dom olika falangerna. Jag förväntade mig att få de tappra, men jag fick De Lärda. I början var jag lite besviken men det gick snabbt över. Sen så satt jag och pratade med Julia och hennes kompis. Sen var det dags att pröva på falangerna! Först så var det De Osjälviska och då var det sittmasage, sen De Ärliga då man fick svara på jaochnej frågor genom att gå till olika hörn. Det var svårt haha! Sen De Fridfulla och då fick man pröva på Yoga med en riktig Yogalärare vilket var väldigt avslappnande och sådär kul. Sen var det De Tappra och då fick man kolla på karate och det var sådana som jobbar med karate som kom och visade. Det var väldigt coolt att se på och jag tycker att det var ett bra val för De Tappra. Men det var inte över, för sen så kom några spöken (egentligen några från "teamet" alltså dom som har gjort trailern) och hämtade två personer och tog in dom i ett mörkt rum. Det blev jag och en tjej jag inte känner som blev det första paret att pröva. Så spökena förde in oss i ett mörkt rum, och så frågade dom vem som ville börja. "Inte jag!" Sa jag och spökena sa "Vi tar fegisen". Haha "fegisen"? Jag tog inte illa upp utan sträckte ut handen och la den i en hink, precis som spökena sa. Och kände på innehållet, spagetti, så inte så farligt. Så jag tog mig ner till botten. Nästa var värre. Jag kände först lite i kanten, och då var det bomull. Då var det värre. Det var en kall, blöt hård boll och jag svor och skrek. Nu i efterhand känns det lite pinsamt.... Men den sista var värst. Det var typ köttfärssås, trodde jag först, men det visade sig vara kall, slemmig gröt. Ew. Men jag tog mig ner till botten. Inga av dom andra skrek så jag kände mig lite.... generad. Men vi leddes till baka till dit vi var från början. Då så var det dags för De Lärdas aktivitet. Det var ett mini-test och jag fick 8/13 rätt, jag är rätt smart (inte för att skryta) men det var inte min starkaste gren som dom hade frågor på. Det gick bra för Julia, hon fick 10/13 och hennes kompis 9/13. Julia är väldigt smart haha! Efter det när vi hade slatt oss till ro kom två kvinnor in. Dom sa att det var dags att välja falang, och ett oroligt och ivrigt mummel spred sig i rummet. Vi leddes till ett litet rum med "trä läktare" runt om en liten scen. Jag, Julia och Julias kompis satte sig brevid varandra. Dom presenterade sig och berättade att dom var från De Osjälviska och visade vad som fanns på bordet. På bordet stog fem medelstora glasburkar, och i den förta var sten för De Osjälviska. I nästa var det kol för De Tappra. I den största var det blått vatten för De Lärda. I nästa var det jord för De Fridfulla och i den sista genomskinligt kristallglas för De Ärliga. Dom sa att man (i boken, för er som inte vet, skär man sig i handen och droppar blod i skålen som tillhör falangen) skulle ta en tvättsvamp, doppa den i röd karamellfärg och och skära i den med en matkniv och sen droppa i skålen som tillhör den falang som man vill ha. Julia fick börja. Hon tog, vilket ni kanske redan har räknat ut, De Lärda. Sen var det min tur. Jag tar De Lärda. Jag känner mig nöjd med mitt val, jag tror det passar mig. Sen var det Julias kompis tur och hon tar... De Tappra! När alla har gjort och cermornin är över fick man en "knapp" att ta på sig och sen var det fika med sin falang.

Så ser min ut!
Det var kul på fikan för alla gick verkligen in i sin "roll", De Tappra var väldigt stöddiga och coola och så vidare. Vi vid De Lärdas bord diskuterade böcker och vilken bok vi skulle välja vid Bok Utlottningen. Jag hade spanat in och hoppats att ta Allegiant eller en liten bok med bilder från Divergent filmen. Jag tog en lott och fick nr 44, och när det är min tur springer jag fram (fastnar i stolen) och tar Allegiant och på vägen tillbaka fastnar jag i stolen igen men vem bryr sig? Jag har min baby nu! Jag kramar om boken och sen så händer inget mer riktigt. Jag hade jättekul och hoppas att få träffa alla fantastiska människor som var där igen! Hoppas att ni gillade att jag berättade för er om kvällen och vi hörs!
/Mustaschen

My baby!! Har inte läst den en SÅ SPOILA INGET!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mustaschen & Harrypottarn - 1 november 2015 22:56


Jag tipsar verkligen om bokserien WondLa. Dessa är skrivna av Tony DiTerlizzi som även är en av författarna till Spiderwick serien.  Det handlar om Eva Nio som har under hela sitt 12-åriga liv levt under jord med en robot, Modr, som tagit hand om h...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 oktober 2014 16:40

Hej! Jag har inte bloggat på ett tag och så kommer det att fortsätta va ett tag. Jag har bara inte haft någon lust, sorry! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 september 2014 21:04

Hej! idag har jag något väldigt spännande att prata om. Nämligen Bokmässan 2014 ! Jag kommer att vara där på lördag, och jag planerar att vara med på: -Workshop, hur mysterier blir till. -Overkliga verkligheter, science fiction och fantasy. ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:46


Hej allihopa! Jag skulle bli jätteglad om ni kunde läsa min Wattpad historia Swiftly A Witch :) Jag heter själv Eddiswift . Tack! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:43


Som ni på bloggen kanske har märkt, har jag inte läst så mycket på sista tiden. Jag har helt ärligt inte känt för det. Men nu är jag igång igen! Harry Potter hjälper alltid. /Mustaschen ...

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards