crazybooklovers

Alla inlägg den 19 maj 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 19 maj 2014 21:27

Hej! Jag kommer inte kunna hålla 100% bra uppdatering (och det är därför jag inte har gjort det) för att jag har sista slutspurten i skolan och mina lärare kör på stenhårt. Jag ska blogga när jag har tid men skolan kommer före bloggen. Hoppas att ni förstår.
Jag har läst Will Grayson Will Grayson av John Green och David Leithan. Jag läste den på engelska för att utmana mig själv vilket gick jättebra. Den är 308 sidor lång och tog RÄTT LÅNG TID att läsa. Den är utgiven 2010, första hela meningen på sida 10 är: But then Tiny says real fast and real quiet, "Gary, hit me as hard as you can in the face when I'm showing my ID, and then Grayson, you just walk behind me like you belong in the joint", and then no one says anything for a while Gary says, too loud, "Um, I don't really know how to hit".

Den handlar om två killar, och det märker man på hur John och David skriver. När det är den ena killen, är det fin grammatik och stora bokstäver. När det är den andra killen är det aldrig stor bokstav. Iallafall, dom här två killarna har en sak gemensamt. En. Dom heter samma sak. På ett konstigt sätt träffas dom, med båda olika ärenden. Sen ändras allt.

För er som har läst boken jag har inget emot homosexuella.
Jag gillade boken sådär. Slutet kändes lite som någonting dom bara hade slafsat ihop. "Tyvärr" umgicks Will Graysonarna inte så mycket som jag hade "förväntat/hoppats". Dom var som helt egna linjer men som hade broar emellan sig. Jag rekommenderar boken i ålder 14-16. Den var lite humor också vilket är bra.
/Mustaschen

Mina bilder! Ska jag göra sånt i fortsättningen? :)

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards