crazybooklovers

Alla inlägg den 25 maj 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 25 maj 2014 17:54

Hej!!! Jag har läst en så bra bok, Stad Av Skuggor i serien The Mortal Instruments av Cassandra Clare. Detta är del ett, den har även blivit film (den har jag inte sätt, jag vill läsa hela serien först) och del två heter Stad av aska. Den är 526 sidor lång, på Engelska heter den City of bones, den är utgiven 2007 på Engelska och 2013 på svenska. Första hela meningen på sida 10 är: "Männikorna var så dumma".

Den handlar om Clary Fray. Hon och hennes killkompis Simon går på en klubb som Clary gillar och där ser Clary ett... rätt speciellt gäng. Det är en kille och en tjej, alla tre fulla av tatueringar men väldigt vackra. Dom mördar en kille och när Clary berättar för Simon ser hon det men inte Simon, men dom står mitt framför ögonen på Clary. Nästa dag ringer Clarys mamma (Simon och Clary är på ett fik och en av killarna/mördarna är där) och låter jätterädd och berättar att han har hittat henne och ber henne att berätta för hennes kompis Luke. När Clary drar sig hemmåt för att undersöka saken blir hon angripen av en... varelse och efter det blir hennes liv annorlunda. Hon får reda på hennes ursprung och om hennes mamma och blir hamnar i mång fighter med magiska varelser.

HERREGUD VAD BRA DEN HÄR BOKEN VAR! JAG TILLHÖR ETT HELT NYTT FANDOM NU. Nämligen Shadow Hunters.. (Ni som läst boken fattar. ;))
Den här boken är bäst!
Min kompis har börjat läsa den här boken men slutade efter som hon inte gillade språket. Clary är huvudpersonen, men den är ändå inte i "jag" positionen, alltså att det är tex, "jag kollar på äpplet" utan att det blir "Clary kollar på äpplet" positionen. Jag förstår att vissa har problem med detta, det är rätt ovanligt men ändå så blev det för mig som läsare att det blev som en "jag" position och det var så jag tänkte medans jag läste. Detta var en av dom böckerna du känner och inte läser. Jag älskade den. Ska ta och köpa tvåan snart men ska som jag sagt förut inte se filmen förrän jag har läst ut serien. Jag rekommenderar boken i åldern 12-15 för att jag tror att man förstår boken bättre då. Ha det bra!!
/Mustaschen :)

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards