crazybooklovers

Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Airhead

Av Mustaschen & Harrypottarn - 26 maj 2014 20:51

Hej! Jag har läst om Airhead av Meg Cabot och det är del ett i en serie bestående av tre delar. Den är 290 sidor lång, den är utgiven 2008 på engelska och 2012 på svenska. Första hela meningen på sida 10 är: "Hur lyckas man med det?"

Den handlar om Em, Emerson Watts om man ska vara exakt. Hon är den här "pojkflickan" och hon är bästis med en kille, Christopher. Dom spelar hellre tvspel, äter skräpmat och nördar sig än att vara "De levande döda. Dom är lite som jag alltså. De Levande Döda är de populära på deras High School. Tjejerna är smala, snygga och rika och älskar att festa, ser ut som modeller och avgudar modellen Nikki Howard. Killarna är starka, rika, vältränade och snygga. Whitney Robertsson är en av De levande döda som hatar Em.
Ems syster Frida är nästan en av De Levande Döda, och Ems mamma tvingar Em att följa med Frida till invigningen av ett nytt köp centrum och hon blir någon annan. Jag menar det. Hennes (Ems) hjärna hamnar i Nikki Howards kropp. Em har inte något annat val än att vara Nikki för annars kastar Stark, företaget Nikki jobbar åt, Ems föräldrar i fängelse. Em Watts dör, (hennes föräldrar vet allt och hennes lillasyster Frida vet allt) och Nikki Howard föds på nytt. Åtminstone hennes hjärna. Hon får inte berätta för någon (inte ens Christopher) och att vara supermodell är inte så lätt som man tror.

Jag läste om den här boken men den var lika bra som första gången.
Ämnet är rätt intressant. Att kunna flytta någons hjärna till någon annans kropp. Det skulle vara coolt om det var möjligt men jag tror att det hade andvänts till fel grejer. Inte till att rädda liv, utan till att göra en "make over" när man blir gammal. Om man har pengar det vill säga. Vem hade ni viljat bli? Jag skulle vilja vara en känd person, men i längden skulle det vara jobbigt pågrundav all stress (som man läser om i den här boken). Jag skulle nog vilja vara mig själv, eller Meg Cabot om jag måste välja.
Denna bok är perfekt att läsa på sommaren! Den är väldigt bra och lätthjärtad men ändå fascinerande. Jag rekommenderar den i åldren 12-15. Jag har många roliga minnen med den här boken för att jag brukar kalla "De Populära" i min klass för "De levande döda" i smyg ibland och jag och en av mina kompisar läste den för att jag tjatade på henne :3 Ha det bra!
/ Mustaschen utan mustasch

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mustaschen & Harrypottarn - 1 november 2015 22:56


Jag tipsar verkligen om bokserien WondLa. Dessa är skrivna av Tony DiTerlizzi som även är en av författarna till Spiderwick serien.  Det handlar om Eva Nio som har under hela sitt 12-åriga liv levt under jord med en robot, Modr, som tagit hand om h...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 oktober 2014 16:40

Hej! Jag har inte bloggat på ett tag och så kommer det att fortsätta va ett tag. Jag har bara inte haft någon lust, sorry! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 september 2014 21:04

Hej! idag har jag något väldigt spännande att prata om. Nämligen Bokmässan 2014 ! Jag kommer att vara där på lördag, och jag planerar att vara med på: -Workshop, hur mysterier blir till. -Overkliga verkligheter, science fiction och fantasy. ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:46


Hej allihopa! Jag skulle bli jätteglad om ni kunde läsa min Wattpad historia Swiftly A Witch :) Jag heter själv Eddiswift . Tack! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:43


Som ni på bloggen kanske har märkt, har jag inte läst så mycket på sista tiden. Jag har helt ärligt inte känt för det. Men nu är jag igång igen! Harry Potter hjälper alltid. /Mustaschen ...

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards