crazybooklovers

Alla inlägg under juni 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 28 juni 2014 11:58

Hej! Jag har läst klart en bok, men jag är sjuk och orkar inte recensera den så idag tänkte jag ta och bjuda er på lite bilder från We Heart It!
(Jag äger inte bilderna)

/Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 26 juni 2014 11:24

Hej! Nu ska jag äntligen ta mig tid att skriva filmrecensionen av "Förr eller Senare exploderar jag" filmen som hade premiär den 22 Juni i Sverige och sjätte Juni i Amerika.
Shailene Woodley spelade Hazel Grace Lancaster, och Ansel Elgort spelade Agustus Waters.

För er som inte vet, den här filmen bygger på boken "The Fault In Our Stars" av John Green eller "Förr eller Senare exploderar jag" som den heter på Svenska. Den är utgiven 2012 och den har gjort succé världen över.

Den handlar om två ungdomar (Agustus och Hazel) som träffas på en "cancer support gruop" och blir kära. Det finns flera problem. Hazel har lungcancer och kan dö när som helst, och hon vill inte bli ihop med Agustus för att hon vill skada så få personer som möjligt när hon dör, och både Agustus och Hazels liv är långt ifrån perfekta. Under en resa ändras allt, och de blir bättre en vänner....

Den här filmen var PERFEKT. Den matchade boken så bra! Skådespelarna var helt perfekta för rollerna och allt som jag ville ha med var med. Min kompis påpekade att i filmen säger de att Agustus är 18 men i boken står det att han är 17. Jag störde mig inte alls på det.
Nu kommer det spoilers, jag säger till när de är över!
Jag har faktiskt funderat lite på hur de skulle göra med hans död. Jag menar, i boken blir det ett nytt kapitell men man kan inte göra så med en film.... Jag tycker att de skötte det utmärkt!
SPOILERS ÖVER

Jag grät inte faktiskt och jag var typ den ända. Haha, jag satt där och tog tag i smärtan men alla satt typ och bölade. Filmen är så fin!!!
Läs boken innan du ser filmen, okay? Okay.
Jag älskar den här filmen. Jag verkligen älskar den, precis som boken.
Skådespelarna liknade verkligen karaktärerna, som jag hade tänkt dem iallafall. Framför allt Ansel som Agustus.
/Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 25 juni 2014 18:14

Hej! Jag och Harrypottarn blev taggade av fina bloggen bokbloggis.bloggplatsen.se (tack så mycket för nomineringen!) att göra TMI-TAG. Harrypottarn lär göra det när hon kommer tillbaka från London, men jag gör min nu så nu kör vi!

1. Vad har du på dig?
Ett linne och shorts.
2. Hur lång är du?
Jag måtte mig för 1-2 månader sedan och då var jag 172 centimeter lång.
3. Några piercingar?
Ja, ett i varje öra! Jag skule gärna vilja ha ett till hål i höger öra, jag tycker att det är sjukt snyggt!
4. OTP?
Jag och Agustus Waters! Haha, mer seriöst, Taylor Swift och Taylor Launter (please get back together!!).
5. Favorit tv program/serie?
Jag gillar Pretty Little Liars, men jag kollar inte på det så mycket eftersom jag får mardrömmar, och jag gillar även Doctor. Who som jag har kollat lite på. Jag gillar även H2o just add water som man kan se på Netflix, Pyjamas Klubben och Flyg 29 saknas.
6. Favorit artist/band?
Artister: Taylor Swift, Lindsey Stirling, James Blunt.
Band: The Band Perry (som jag har träffat), Arctic Monkeys, Nirvana, och Green Day.
Kanske har glömt någon men tror inte det!

Man ser Reids hand på bilden, och det är Kimberly och Neil. IIIH! Photo cred till mamma! Reid eller Neil slängde ett plektrum till mig (han (vem det nu var, har glömt) kollade faktiskt på mig när han slängde det!! Blev jätteglad! Tyvärr har jag tappat det... *gråter*.
7. Någon/något du saknar?
Jag saknar tiden jag och en kompis hade i 4:an innan hon flyttade.
8. Favoritlåt?
Just nu något på James Blunts nya skiva, eller Lord Of The Rings låten.
9. Hur gammal är du?
Blev 12 i Mars detta året!
10. Favoritskådis?
Amanda Seyfried, Emma Watson, Jennifer Lawrence, Ann-Sophia Robb, Johnny Depp och Josh Hutcherson.
11. Favoritfärg?
Rosa, svart, lila och vit!
12. Hög eller låg musik?
Det bror på, ensam -mittemellan.
13. Senaste boken du läste?
Alla utom Alice av Phyllis Reynolds Naylor.

14. Vem taggar du? 

http://bokslukarens.bloggplatsen.se

http://bokkram.blogspot.se/?m=1

/ Mustaschen!

Ps. Kommentera gärna om vi har några likheter!


Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 juni 2014 20:45

Hej! Egentligen skulle min recension utav "Förr eller senare exploderar jag" filmen vara uppe, men jag är ännu inte säker på vad jag tycker. Men idag tänkte jag berätta för er vilka bokbloggar jag följer, så nu kör vi!
http://bokslukarens.bloggplatsen.se
En blogg jag precis har börjat läsa där du även hittar mer än böcker! Tjejen som har bloggen verkar jättegullig.
http://bokugglan.blogspot.se/?m=1
Det här var nog en av de första bokbloggarna jag började följa, men det är inte min favoritblogg. Rekomenderar den!
http://boksystrar.blogg.se
Den första bokbloggen jag börjde följa. Den äger! Dock så uppdaterar de inte så bra, men deras inlägg är läsvärlda!

http://bokkram.blogspot.se/?m=1
Älskar den här bloggen! Inläggen är väldigt personliga och trevliga och väldigt läsvärda. Vill alltid ha mer av den här bloggen!


http://bokbloggis.bloggplatsen.se

Den här bloggen är sååå fiiiiin! Mer vill jag inte säga, ni får kolla det själva! ;)
Det var det! Ses snart!
/Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 23 juni 2014 08:42

Hej! Här kommer min outfit: (Nej detta kommer inte bli en modeblogg.)

Jeansen är från Kappahl tror jag och tröjan har jag gjort själv. Om ni gillar inlägget kan jag göra en video och visa er!

Till det kommer jag ha på mig röda converse, jeans jacka och en väska som jag kommer visa er nu!

Den är rätt gamal, fick den av min farmor och jag har aldrig använt den förut.
/Mustaschen
Ps. Idag åker Harrypottarn till London!!

Av Mustaschen & Harrypottarn - 22 juni 2014 21:50

Jag skrev en tag som jag och Harrypottarn blev taggade att göra men allt raderades!
><`
Men imorgon ser jag TFIOS!!!

Av Mustaschen & Harrypottarn - 21 juni 2014 21:36

HEJ! Förlår för mitt irrvrål men DET ÄR FANGIRLING PÅ HÖG NEVÅ.
Okay? Okay
Jag måste berätta.....
......
Är ni redo????
You better be!

Okay här kommer det: Jag och min kompis Amanda ska se The Fault In Our Stars filmen på måndag! Omg! Vi har typ fangirlat hela kvällen..... Lol! Vi tog platser långt bak, så att ingen ska se oss gråta, och vi ska ha med oss boken (iaf jag) och jag ska ha på mig min DIY TFIOS tröja som är supersnygg! Lägger upp en bild på måndag morgon. Jag ska ta med mig näsdukar så jag kan gråta haha.
Andledningen till varför jag inte kan se den imorgon (premiären) är för att åker hem från mormor och morfar då.
Jag är exalterad för att jag har hört fantastiska saker om den! Recension kommer inte upp. Skojar bara! Självklart kommer en recension upp. Nu när åldersgränsen till Divergent är sänkt ska jag se den i sommar. Åh vad kul!
Har du sett den? Vad tyckte du?
Trailers och relaterade videos:
The Fault In Our Stars | Official Trailer [HD] | ?: http://youtu.be/9ItBvH5J6ss

Teens React to The Fault In Our Stars: http://youtu.be/rjMqMLZIt30

När jag skulle kopiera länken så kom reklam upp, och gissa vad det var? TFIOS trailern! Haha!

The Fault in Our Stars Trailer Reaction!: http://youtu.be/oSoxPaXQApQ

Liiite bilder!

John Green, Ansel Elgort och Shaileene Woodley (För låt om jag stavade Shaileene fel :/)

John Green, författaren.

Aw, sötisar!

Kan
inte
fatta
att
jag
kommer
Kunna
se
den
omg! Jag har väntat sen Februari!
Jag äger inte bilderna, de är från Google.
/IVRIG Mustaschen
PS. Fangirla gärna med mig i kommentarerna!

Av Mustaschen & Harrypottarn - 21 juni 2014 11:41

Hej! Som ni kanske vet älskar jag och Harrypottarn te, och jag har köpt en ny sort! Jag har hört jättemycket om den på sociala medier, men jag trodde att det bara fanns i Amerika. Där hade jag fel!

Teét sägs göra en trött, och jag tänker dricka det när jag läser, innan jag ska sova och om jag behöver lugna ner mig.
Teét innehåller kamomill, citrongräs, grönmynta, Tilia blommor, apelsin blommor, björnbär blad, rosenknoppar och hagtorn. Jag har inte öppnat det men jag har luktat på paketet (lol) och det luktade supergott.
Detta är ett litet konstigt inlägg men jag läser ingen bok just nu för att jag ska läsa Harry Potter bok tre, men jag har den inte och jag är hos mormor och morfar. Jag har med mig Looking For Alaska men jag känner inte för att läsa den så jag ska vänta med den för att jag vill ha den ultimata upplevelsen.
/Mustaschen

Ursäkta min fot xD

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Skapa flashcards