crazybooklovers

Alla inlägg den 2 juni 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 2 juni 2014 17:52

Hej! Jag har läst Wallflower av Stephen Chbosky. Detta är boken bakom filmen The Perks of Being a Wallflower, dom jag tyvärr inte har sett. Den är 268 sidor lång. Den kom ut 1999 på Engelska och 2000 på Svenska. Mitt exemplar av boken är från 2013. Första hela meningen på sidan 10 är: " Jag önskar jag visste det."

Den handlar om Charlie. Eller ja, det namnet precis som alla andra namn i boken är bytta, för att Charlie skriver brev om sin dag till en "person", men han är anonym. Charlie är en "Wallflower", en person som funderar mycket, en person som iakttar istället för att delta och tänker mycket. Han har kompis problem, kärleks frågor och livsfunderingar.

Jag är lite beroende av den här boken. Den är så fin. Det är faktiskt en av de få böcker man kan kalla fin. Jag älskar den här boken och kommer garanterat läsa om den.
Medans jag läste boken funderade jag på om det var något fel på Charlie. No hate! Inte fel, utan att han kanske hade ett funktionshinder? Jag vill bara leva med honom :'D. Jag rekomenderar den här boken i åldern 12-100. Så länge man är över 12 tror jag att man kan läsa den när som helst.
Ha det bra,
Mustaschen :)

Emma Watson!!!

Av Mustaschen & Harrypottarn - 2 juni 2014 17:26

Jag gjorde det. Och gud vad nervös jag var. När jag började läsa förstås.
Hej! Jag har läst del ett i Harry Potter serien. Den heter De Vises Sten och den är skriven av J.K. Rowling. Den är 379 sidor lång. Första meningen på sidan 11 är: "Mr och mrs Dursley i nummer fyra på Privet Drive var med rätta stolta över att kunnna säga att de var helt normala.

Jag vill inte/det är svårt att berätta mycket om den här boken. De flesta har redan läst boken eller sätt filmen men i kort text: Harry åker till Hogwarts.

Jag kände mig inte indragen i den här boken, antagligen för att jag har sett filmen (mistag) men historien var bra. Sättet J.K Rowling skriver på är rätt annourlunda, men fortfarande bra. Boken beskriver landskapet och den här boken var sådär. Jag tar det för att jag inte kände mig indragen i boken (men det var ju mitt fel). I'm a Potterhead!
/Mustaschen ^^

Såg en humla medans jag fotograferade och var tvungen att knäppa av en bild ^^

Fotona är mina och är fotade med Smasung Galaxy S4 mini.

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards