crazybooklovers

Alla inlägg den 11 juni 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 11 juni 2014 15:34

Hej! Nu har jag sommarlov, *yesss*. Gissa vad jag kommer göra på dagarna?

Jag har läst ttyl av Lauren Myracle. Den heter samma sak på Engelska. Den är skriven i "chattspråk" och därför väldigt snabb att läsa för att vara 211 sidor lång. Den är utgiven 2004 på Engelska och 2013 på Svenska. Första hela meningen på sida 10 är: " Du såg den - yay! :)".
Den här boken kan vara lite klurig om man inte vet vad dom Engelska förkortningarna betyder, som fortafarnade finns i den svenska boken, så jag tänkte att jag kunde hjälpa er på traven.

ttyl = Talk To You Later.
G2G = Den här var svårast för mig, men jag klurade ut att det betyder Got to Go.
C yaa! = See you!

Den handlar om Angela (SnowAngel), Zoe (zoegirl) och Maddie (mad maddie). De börjar deras andra år på High School och redan innan skolan har börjat bestämmer de sig för att hålla ihop. Trots det, är allihopa med om ett eget äventyr. Zoe blir kompis med deras konstiga lärare Mr. H, som kanske vill något mer, Maddie blir kompis med någon som bedrar henne HELT och får hela skolan att skratta åt henne (stakarn) och Angela blir olyckligt kär och får börja ta hand om killproblem.

Jag gillade den här boken! I början fattade man inte vem som var vem men det löste sig, och under bokens gång kände jag lite att det var liiite för mycket namn, men jag gillade boken ändå. Det här var en typiskt sommarbok och en bok som är svår att lägga ifrån sig...... Haha! Hoppas att ni alla har en bra sommar, och så ses vi snart!
//Mustaschen (som har sommarkänsla!)

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards