crazybooklovers

Direktlänk till inlägg 18 juni 2014

eleanor & park

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 juni 2014 17:26

Hejsan allesammans! Jag har läst eleanor & park av Rainbow Rowell. Den är 329 sidor lång, och den heter samma sak på Engelska som på Svenska. Den är utgiven 2013 på Engelska och 2013 på Svenska. Hela första meningen på sida 11 är: "XTC lyckades inte överrössta idioterna längst bak i bussen.

Den handlar om Park & Eleanor. Eleanor kliver på skolbussen för första gången på till sin nya skola och då ser Park henne. Han fattar fort att hon kommer bli ett mobboffer, för att hon är rätt.... rund, hon har annorlunda kläder och stort, rött hår. Hon gör mistaget att försöka sätta sig på fel ställe men Park räddar henne. De första bussturerna säger de inget till varandra, men musik och serier sätter dom samman och de blir oskiljaktiga. Det finns ett par problem; Eleanors familj är allt annat än trevliga. Iallafall hennes styvpappa som slår hennes mamma och dricker, och han kanske ger sig på Eleanor om hon inte är försiktig. Detta är ett allvarligt ämne men Rainbow tog upp det på rätt sätt. Iallafall, det går längre och längre med Eleanors styvpappa men Park finns alltid vid hennes sida för att stötta henne. Och om Eleanor kommer på besök, kommer Parks supernormala föräldrar att gilla henne? Hur kommer det gå med Eleanors styvpappa?

Den här boken var jättebra! Jag gillade sättet Rainbow tog upp alladessa allvarliga saker och Eleanor och Park är bara för söta! De påminnde faktiskt lite om Agustus Waters och Hazel Grace Lancatser. Aw! Den här boken började utspela sig Agusti 1986 vilket jag HELT hadde missat! När de lyssnade på typ The Smiths så tänkte jag "Gud vad coola kids som fortforande lyssnar på sånt!". Haha vad fel jag hade ^^. Jag gillade den här boken! Jag är glad att jag har läst den och vill absolut läsa mer av Rainbow Rowell. Hennes bok Fangirl kanske skulle vara något för mig? Om jag måste klaga på nått var den lite deprimerande i början.... Men den blev bättre, som tur var!

Och ja, min framsida är lite smutsig... :(
/Mustaschen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mustaschen & Harrypottarn - 1 november 2015 22:56


Jag tipsar verkligen om bokserien WondLa. Dessa är skrivna av Tony DiTerlizzi som även är en av författarna till Spiderwick serien.  Det handlar om Eva Nio som har under hela sitt 12-åriga liv levt under jord med en robot, Modr, som tagit hand om h...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 oktober 2014 16:40

Hej! Jag har inte bloggat på ett tag och så kommer det att fortsätta va ett tag. Jag har bara inte haft någon lust, sorry! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 september 2014 21:04

Hej! idag har jag något väldigt spännande att prata om. Nämligen Bokmässan 2014 ! Jag kommer att vara där på lördag, och jag planerar att vara med på: -Workshop, hur mysterier blir till. -Overkliga verkligheter, science fiction och fantasy. ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:46


Hej allihopa! Jag skulle bli jätteglad om ni kunde läsa min Wattpad historia Swiftly A Witch :) Jag heter själv Eddiswift . Tack! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:43


Som ni på bloggen kanske har märkt, har jag inte läst så mycket på sista tiden. Jag har helt ärligt inte känt för det. Men nu är jag igång igen! Harry Potter hjälper alltid. /Mustaschen ...

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards