crazybooklovers

Direktlänk till inlägg 20 juni 2014

Alla utom Alice

Av Mustaschen & Harrypottarn - 20 juni 2014 17:33

Heeej! Jag är förkyld....... :/ Inte jättekul, men man får ta det positiv. Nu får jag mer tid att läsa! :)

Jag har läst många bokbloggar som skriver sina recensioner på ett lite annorlunda sätt och jag ska pröva det och gilla det här inlägget om ni vill fortsätta ha det så. (Man behöver inget inlogg osv för att gilla inlägget, det är gratis).

Namn:Alla utom Alice
Författare:Phyllis Reynolds Naylor
Serie:Alice serien, del tre. Tror det är sista delen.
Utgiven:1992 på Engelska och 2004 på Svenska.
Antal sidor:223
Originalets namn:All but Alice
Första hela meningen på sida 10:"Nästa sak jag tog upp från sängen kunde jag inte ens se vad det var."

Den handlar om Alice. Hon är 13 år och har precis fått lov att ta hål i öronen och hela hennes värld ändras. Hon blir med i en klubb, Örhängeklubben. Tack vare det blir hon en av de mest populära tjejerna på hennes skola, men det är inte så kul. Hennes gamla vän, Elizabeth, som inte vågar ta hål i öronen glider längre och längre ifrån henne. Dessutom får hon och hennes familj kärleksproblem. Hennes pappa börjar gå ut med hennes lärare, till hennes förfäran. Hennes bror slits mellan tre tjejer som alla vill ha honom och Alice är i mitten av allting. Tillråga av allt ställer hennes utveckling till med en massa frågor....

Om jag ska vara helt ärlig, den här boken påminde mig bara om hur olik jag är tjejerna i min klass och Alice. Vilket jag inte gillar. Vilket gjorde att jag störde mig lite på Alice. Samtidigt som jag blev avundsjuk på henne. Jag gillar inte att gå igenom detta på Internet men jag är "äldre", än jag egentligen är, det känns så. Även om jag är 12 är jag 14. Både på sättet jag tänker, utvecklas och är. Vilket är något jag hatar.

Boken var bra, den blev lite tråkigt ibland vilket gjorde att jag hoppade över delar ibland. Den var en skön bok att blanda ut min läsning med och jag rekommenderar den i åldern 12-14.
/Mustaschen

Jag älskar framsidan! Kan stirra på den i timmar! (Nja, minuter kanske.)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mustaschen & Harrypottarn - 1 november 2015 22:56


Jag tipsar verkligen om bokserien WondLa. Dessa är skrivna av Tony DiTerlizzi som även är en av författarna till Spiderwick serien.  Det handlar om Eva Nio som har under hela sitt 12-åriga liv levt under jord med en robot, Modr, som tagit hand om h...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 oktober 2014 16:40

Hej! Jag har inte bloggat på ett tag och så kommer det att fortsätta va ett tag. Jag har bara inte haft någon lust, sorry! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 september 2014 21:04

Hej! idag har jag något väldigt spännande att prata om. Nämligen Bokmässan 2014 ! Jag kommer att vara där på lördag, och jag planerar att vara med på: -Workshop, hur mysterier blir till. -Overkliga verkligheter, science fiction och fantasy. ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:46


Hej allihopa! Jag skulle bli jätteglad om ni kunde läsa min Wattpad historia Swiftly A Witch :) Jag heter själv Eddiswift . Tack! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:43


Som ni på bloggen kanske har märkt, har jag inte läst så mycket på sista tiden. Jag har helt ärligt inte känt för det. Men nu är jag igång igen! Harry Potter hjälper alltid. /Mustaschen ...

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards