crazybooklovers

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Förr eller senare exploderar jag filmen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 26 juni 2014 11:24

Hej! Nu ska jag äntligen ta mig tid att skriva filmrecensionen av "Förr eller Senare exploderar jag" filmen som hade premiär den 22 Juni i Sverige och sjätte Juni i Amerika.
Shailene Woodley spelade Hazel Grace Lancaster, och Ansel Elgort spelade Agustus Waters.

För er som inte vet, den här filmen bygger på boken "The Fault In Our Stars" av John Green eller "Förr eller Senare exploderar jag" som den heter på Svenska. Den är utgiven 2012 och den har gjort succé världen över.

Den handlar om två ungdomar (Agustus och Hazel) som träffas på en "cancer support gruop" och blir kära. Det finns flera problem. Hazel har lungcancer och kan dö när som helst, och hon vill inte bli ihop med Agustus för att hon vill skada så få personer som möjligt när hon dör, och både Agustus och Hazels liv är långt ifrån perfekta. Under en resa ändras allt, och de blir bättre en vänner....

Den här filmen var PERFEKT. Den matchade boken så bra! Skådespelarna var helt perfekta för rollerna och allt som jag ville ha med var med. Min kompis påpekade att i filmen säger de att Agustus är 18 men i boken står det att han är 17. Jag störde mig inte alls på det.
Nu kommer det spoilers, jag säger till när de är över!
Jag har faktiskt funderat lite på hur de skulle göra med hans död. Jag menar, i boken blir det ett nytt kapitell men man kan inte göra så med en film.... Jag tycker att de skötte det utmärkt!
SPOILERS ÖVER

Jag grät inte faktiskt och jag var typ den ända. Haha, jag satt där och tog tag i smärtan men alla satt typ och bölade. Filmen är så fin!!!
Läs boken innan du ser filmen, okay? Okay.
Jag älskar den här filmen. Jag verkligen älskar den, precis som boken.
Skådespelarna liknade verkligen karaktärerna, som jag hade tänkt dem iallafall. Framför allt Ansel som Agustus.
/Mustaschen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mustaschen & Harrypottarn - 1 november 2015 22:56


Jag tipsar verkligen om bokserien WondLa. Dessa är skrivna av Tony DiTerlizzi som även är en av författarna till Spiderwick serien.  Det handlar om Eva Nio som har under hela sitt 12-åriga liv levt under jord med en robot, Modr, som tagit hand om h...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 oktober 2014 16:40

Hej! Jag har inte bloggat på ett tag och så kommer det att fortsätta va ett tag. Jag har bara inte haft någon lust, sorry! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 september 2014 21:04

Hej! idag har jag något väldigt spännande att prata om. Nämligen Bokmässan 2014 ! Jag kommer att vara där på lördag, och jag planerar att vara med på: -Workshop, hur mysterier blir till. -Overkliga verkligheter, science fiction och fantasy. ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:46


Hej allihopa! Jag skulle bli jätteglad om ni kunde läsa min Wattpad historia Swiftly A Witch :) Jag heter själv Eddiswift . Tack! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:43


Som ni på bloggen kanske har märkt, har jag inte läst så mycket på sista tiden. Jag har helt ärligt inte känt för det. Men nu är jag igång igen! Harry Potter hjälper alltid. /Mustaschen ...

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Skapa flashcards