crazybooklovers

Alla inlägg under juni 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 juni 2014 20:35

Behövde dela med mig av den här bilden! Haha! (Ni som har läst Harry Potter och hemligheternas kammare fattar)
/Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 juni 2014 20:20

Jag ääääälskar manga och anime (Inte mer än harry potter ;3 ) och tänkte skriva om min favorit manga! 


Min favorit heter sugar sugar rune! den är verkligen super bra. 


Dem tio-åriga häxorna chocolat och vanilla skickas av drottningen till människornas värld på ett viktigt uppdrag! Att samla så många människo-kristall hjärtan som möjligt. Den kandidat som samlat mest, vinner och blir nästa drottning! 

Men jag vet inte om jag kan berätta mer än så... för allt annat är verkligen awesooome! Så ni får läsa den ;3



// Harrypottarn   

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 juni 2014 20:12

Harry Potter? HARRY POTTER YEEAH!!

 


/ harrypottarn

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 juni 2014 20:00

Halloj    

Jag har ju som sagt inte varit inne på lääääänge, så jag fortsätter liksom inte på tidigare noveller. 

Men vad vill ni att dem nya ska handla om? Magi? Kärlek? Äventyr? SKRÄÄCK!? creepy? :3


KOMMENTERAAAHH!!   



Hejsvejs! // HarryPottarn (efternamn:  -----> ) Tonks!   

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 juni 2014 19:48

Nej men tjeeena! Det var ett tag sen sist va? För jag (Harrypottarn / Piraya) har inte varit inne på ett tag känner jag! 

Men nu när det är sommar lov så kan jag bara ta det chill och blogga hur mycket jag vill! 

På måndag ska jag, min syrra och min mamma till London och då ska vi såklart på allt som har med harry potter att göra. Ska även köpa flera engelska Harry Potter- böcker. 

Men till London så har mamma köpt lite böcker till mig och min syrra om vi blir uttråkade. Och jag har ju inte köpt Harry Potter och dödsrelikerna som jag håller på att läsa, utan bara lånat... Men min mamma hade köpt en bok som min kompis Alicia rekomenderat flera gånger. Hem För Besynnerliga barn! Jag tycker att den verkar väldigt bra och är ivrig för att få läsa den! Ni som har läst den, vad tycker ni om den? Bra / Dålig ? Sådär? 


Kommentera era åsikter!   



 

Ha' det gött! / Harrypottarn Piraya Nymphadora Tonks   

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 juni 2014 17:26

Hejsan allesammans! Jag har läst eleanor & park av Rainbow Rowell. Den är 329 sidor lång, och den heter samma sak på Engelska som på Svenska. Den är utgiven 2013 på Engelska och 2013 på Svenska. Hela första meningen på sida 11 är: "XTC lyckades inte överrössta idioterna längst bak i bussen.

Den handlar om Park & Eleanor. Eleanor kliver på skolbussen för första gången på till sin nya skola och då ser Park henne. Han fattar fort att hon kommer bli ett mobboffer, för att hon är rätt.... rund, hon har annorlunda kläder och stort, rött hår. Hon gör mistaget att försöka sätta sig på fel ställe men Park räddar henne. De första bussturerna säger de inget till varandra, men musik och serier sätter dom samman och de blir oskiljaktiga. Det finns ett par problem; Eleanors familj är allt annat än trevliga. Iallafall hennes styvpappa som slår hennes mamma och dricker, och han kanske ger sig på Eleanor om hon inte är försiktig. Detta är ett allvarligt ämne men Rainbow tog upp det på rätt sätt. Iallafall, det går längre och längre med Eleanors styvpappa men Park finns alltid vid hennes sida för att stötta henne. Och om Eleanor kommer på besök, kommer Parks supernormala föräldrar att gilla henne? Hur kommer det gå med Eleanors styvpappa?

Den här boken var jättebra! Jag gillade sättet Rainbow tog upp alladessa allvarliga saker och Eleanor och Park är bara för söta! De påminnde faktiskt lite om Agustus Waters och Hazel Grace Lancatser. Aw! Den här boken började utspela sig Agusti 1986 vilket jag HELT hadde missat! När de lyssnade på typ The Smiths så tänkte jag "Gud vad coola kids som fortforande lyssnar på sånt!". Haha vad fel jag hade ^^. Jag gillade den här boken! Jag är glad att jag har läst den och vill absolut läsa mer av Rainbow Rowell. Hennes bok Fangirl kanske skulle vara något för mig? Om jag måste klaga på nått var den lite deprimerande i början.... Men den blev bättre, som tur var!

Och ja, min framsida är lite smutsig... :(
/Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 juni 2014 09:49

Hej! Jag har läst Harry Potter och hemligheternas kammare av J.K. Rowling. Den är 422 sidor lång och på Engelska heter den Harry Potter and the Chamber of Secrets. Den är utgiven ( på Engelska) år 2000 och den här upplagan på Svenska år 2011 . Första hela meningen på sida 10 är: "Harry var inte det minsta lik någon annan i familjen.

Den handlar om Harry, som går sitt andra år på skolan Hogwarts, en magisk skola för häxor och trollkarlar. Han tillbringar sommarlovet hos sina elaka mugglarsläktingar och en natt dyker Dobby upp, en husalf. Han varnar Harry starkt för att inte åka tillbaka till Hogwarts. Harry vill inte stanna så han åker till Hogwarts, men problemet är att han inte kan komma igenom "portalen". När han väl kommer till skolan blir elever med mugglarföräldrar/släkt "ner frysna" alltså att de kommer i "koma". Alla tror att det är Hemligheternas kammare som har öppnats och att Harry har något med det att göra. Ginny, Rons lillasyster som bara går första året blir konstigare och konstigare och Harry får en vädigt uppblåst lärare.

Detta är min favorit Harry Potter bok hittills! Den får en att verkligen vilja åka till Hogwarts! Den var spännande och gripande. Jag gillar den jättemycket! Jag läste 222 sidor i ett sträck så jag tror att ni fattar att jag gillar den.
/Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 17 juni 2014 21:08

Hej! Ny video uppe! :)
Summer Reading Plans 2014: http://youtu.be/iEBuKepGH1g

/Mustaschen

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards