crazybooklovers

Alla inlägg under juli 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 31 juli 2014 10:22

Hej! Nu ska ni få se böckerna jag har köpt/fått under Juli månad.
Böcker som jag har köpt/fått och redan läst:
-Francesca
-Vänskapen växer

Det var allt!
Min bokhylla är full nu, haha!
/Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 31 juli 2014 10:06

God morgon! *Gäsp*
Namn:Scarlet
Författare: Marissa Meyer
Andra böcker av författaren:Cinder
Serie: The Lunar Chronicles
Del2
Utgiven:2013
Antal sidor:452
Originalets namn:-
Första hela meningen på sida 10:"Her leaving without it was suspicious enough."
Förlag: Puffin Books

Handling:
I den här boken lär vi känna Scarlet samtidigt som vi följer Cinder.
Scarlet=Rödluvan
Cinder=Askungen
Scarlets farmor har varit försvunnen i två veckor och polisen har lagt ner fallet, men Scarlet vill ut och leta efter henne och hjälp får hon av Wolf. Wolf är en kille som hon litar på men egentligen inte ska och hon vet inte mycket om honom. De kommer bra överns så det borde inte vara någon fara och han vet dessutom var de som har tagit Scarlets farmor håller hus. Den stora frågan är: Varför skulle någon ta hennes farmor?
Innehåller spoilers från bok 1 "Cinder" i serien
Cinder flyr ur Drottning Levenas klor mef hjälp av Thorne, och han är en tjejtjusare som säger att han har ett skepp och det visar sig sant. Så, de flyger ut i rymden och ska till en dam i Frankrike som Cinder ska veta lite om henne själv. Själv har hon inte berättat för Thorne om vem hon verkligen är.
Slut på spoilers

Vad jag tyckte: Cinder, del ett, var mycket bättre.

Vad som kunde ha gjorts bättre/fel/något jag saknade: Ja, mycket. För den första är jag besviken. För det andra, den var seg. Riktigt seg och inte gripande alls. För det tredje, slutet var för långt.

Tankar:-

Liknande böcker: -

Antal katter:

3/5.
Detta var ingen bra recension men det var inte mycket att säga.
/Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 30 juli 2014 23:09

Hej!
Jag ska fatta mig kort.
Jag är ledsen för att uppdateringen har varit JÄTTEDÅLIG men det är för att jag inte är på läsningshumör (läste en seg bok) och för att jag har varit väldigt upptagen.
I kommande inlägg kommer jag berätta lite om vad jag gjorde i Skottland, en recension av Scarlet och en haul på böcker jag har köpt under den senaste tiden. Allt det här kommer förhoppningsvis upp i morgon.
Jag ska snart iväg igen och då blir det dåligt wifi.
Förlåt.
/Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 20 juli 2014 12:23

/Mustaschen
Ps. Jag kommer inte recensera sista delen även om jag har läst den, och det är för att det inte finns något att säga.
Pps. Jag åker till Skottland idag så uppdateringen kommer inte vara så bra.

Av Mustaschen & Harrypottarn - 20 juli 2014 12:21

Namn:Rädda mig inte
Författare: Tahereh Mafi
Andra böcker av författaren:Rör mig inte!
Serie Shatter me serien
Del2
Utgiven:2012
Antal sidor:398
Originalets namn:Unravel Me
Första hela meningen på sida 10:"Ingen vet."
Förlag: B|Wahlströms

Handling:Det är lite svårt att förklara utan att spoila allt, så jag ska göra så gott jag kan.
I den här boken svävar Juliette inför svåra val. Hon lär sig även att inte deppa ihop utan att kämpa för vem hon är.

Vad jag tyckte: Den var helt ok! Jag älskade den inte, men jag hatade den inte. Det är inte så mycket att säga.

Vad som kunde ha gjorts bättre/fel/något jag saknade:Inte riktigt.

Tankar:-

Liknande böcker: Divergent serien!

Antal katter:

3/5.
/Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 19 juli 2014 17:06

Namn: Rör mig inte
Författare: Tahereh Mafi
Andra böcker av författaren:De andra böckerna i serien.
Serie: Shatter Me serien.
Del1
Utgiven:2012
Antal sidor:302
Originalets namn:Shatter Me
Första hela meningen på sida 10:"Jag kommer aldrig slå tillbaka för jag är för rädd för paralyserad för paranoid."
Förlag: Ponto Pocket

Handling:Juliette är lite ovanlig. Hon har en förmåga att döda folk som rör henne. Detta har gjort att hon är inlåst på ett mentalsjukhus, där hon är helt ensam. En dag skickas en kille in i hennes cell, Adam. Juliette känner igen honom, hans ögon. Lite saker händer och Juliette förs till Warner, som jobbar för Återereblissemanget. Han vill ha henne -använda henne som vapen för att totera folk åt honom. Juliette hatar att döda och är alldeles skräckslagen, hon hatar allt, hon hatar sig själv och hon vill bort.
(Den utspelar sig i framtiden)

Vad jag tyckte: Den var bra! Den handlar om väldigt seriösa saker, men den var bra och snabb att läsa. Framförallt väldigt intressant. Språker den var så fint skrivet! Det var som om det inte var skrivet med ord utan känslor.

Vad som kunde ha gjorts bättre/fel/något jag saknade: Nej. Den var perfekt!

Tankar:Något jag tänkte på var att hon skrev sanningar, men de var överstryckta.
Det här med hennes "förmåga" är lite skrämmande. Kan komma spoilers Jag menar, hennes föräldrar stängde henne bara ute och alla verkar ha varit elaka mot henne. Vilket (om jag ska vara grym) inte är särskilt konstigt (hennes föräldrar hade kunnat vara lite snällare). Om du hade en tjej i din klass som kunde döda dig genom att röra dig, hade du inte varit rädd för henne då? Jag tycker någon kunde ha gjort henne handskar!

Liknande böcker: Divergent (lite).

Antal katter:

4/5 för att den var BRA!
/Mustaschen

Fin framsida!

Av Mustaschen & Harrypottarn - 19 juli 2014 15:09

Haha, glömde bilderna. Här kommer de!
/Mustaschen

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards