crazybooklovers

Alla inlägg den 19 juli 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 19 juli 2014 17:06

Namn: Rör mig inte
Författare: Tahereh Mafi
Andra böcker av författaren:De andra böckerna i serien.
Serie: Shatter Me serien.
Del1
Utgiven:2012
Antal sidor:302
Originalets namn:Shatter Me
Första hela meningen på sida 10:"Jag kommer aldrig slå tillbaka för jag är för rädd för paralyserad för paranoid."
Förlag: Ponto Pocket

Handling:Juliette är lite ovanlig. Hon har en förmåga att döda folk som rör henne. Detta har gjort att hon är inlåst på ett mentalsjukhus, där hon är helt ensam. En dag skickas en kille in i hennes cell, Adam. Juliette känner igen honom, hans ögon. Lite saker händer och Juliette förs till Warner, som jobbar för Återereblissemanget. Han vill ha henne -använda henne som vapen för att totera folk åt honom. Juliette hatar att döda och är alldeles skräckslagen, hon hatar allt, hon hatar sig själv och hon vill bort.
(Den utspelar sig i framtiden)

Vad jag tyckte: Den var bra! Den handlar om väldigt seriösa saker, men den var bra och snabb att läsa. Framförallt väldigt intressant. Språker den var så fint skrivet! Det var som om det inte var skrivet med ord utan känslor.

Vad som kunde ha gjorts bättre/fel/något jag saknade: Nej. Den var perfekt!

Tankar:Något jag tänkte på var att hon skrev sanningar, men de var överstryckta.
Det här med hennes "förmåga" är lite skrämmande. Kan komma spoilers Jag menar, hennes föräldrar stängde henne bara ute och alla verkar ha varit elaka mot henne. Vilket (om jag ska vara grym) inte är särskilt konstigt (hennes föräldrar hade kunnat vara lite snällare). Om du hade en tjej i din klass som kunde döda dig genom att röra dig, hade du inte varit rädd för henne då? Jag tycker någon kunde ha gjort henne handskar!

Liknande böcker: Divergent (lite).

Antal katter:

4/5 för att den var BRA!
/Mustaschen

Fin framsida!

Av Mustaschen & Harrypottarn - 19 juli 2014 15:09

Haha, glömde bilderna. Här kommer de!
/Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 19 juli 2014 15:06

Hej! Jag är tillbaka! Har många inlägg som behöver komma upp så VARNING FÖR SPAM!

Namn:The Hobbit Revised Edition
Författare: J.R.R Tolkien och illustraerad av David Wenzel
Andra böcker av författaren: Sagan om ringen serien!
Serie: -
Del-
Utgiven:2006
Antal sidor:133
Originalets namn:-
Första hela meningen på sida 10:"This map was made by Thror, your grandfather, Thorin."
Förlag: Tror det är HarperCollins men det är lite oklart.

Handling: I en liten kulle bor Hobbiten Bilbo Baggins. Han är en Hobbit, en liten varesle med stora fötter, glad aptit och inte särkilt äventyrlig av sig. En dag när Bilbo sitter ute och röker sin pipa kommer Gandalf på besök -och erbjuder Bilbo ett äventyr. Bilbo, som blir väldigt överraskad säger nej men nästa dag lagom till kaffet kommer dvärgar på besök och tar med honom på äventyr iallafall. Han ska följa med dem och ta tillbaka deras berg som vaktas av en drake. Vägen dit är farlig och alla kommer sättas på prov. (I princip Hobbit boken i en tecknad bok.)

Vad jag tyckte: Den här var dååååålig! Bilderna var vackra och så men den var inte alls gripande och man ville inte fortsätta läsa. Jag är lite besviken! Det är kul att ha läst den iallafall.

Vad som kunde ha gjorts bättre/fel/något jag saknade: Den var inte gripande. Punkt.

Tankar:-

Liknande böcker:De tecknade böckerna om Asa-gudarna är roliga!

Antal katter:

3/5 för att historien var bra, en extra katt på grund av de fantasktiska illustartionen.
/Mustaschen

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Skapa flashcards