crazybooklovers

Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 13 augusti 2014 10:25

Hej! Snabb update: Jag börjar skolan imorgon och jag vet inte hur mycket tid över jag kommer ha att blogga, men vi får se hur det går och jag hoppas att ni förstår!
Jag läste ut Harry Potter och Dödsrelikerna för cirka två dagar sen och feels.

Namn:Harry Potter och dödsrelikerna
Författare: J.K Rowling
Andra böcker av författaren:Andra delar i serien.
Serie: Harry Potter
Del7 och den sista.
Utgiven:2007
Antal sidor:782
Originalets namn:Harry Potter and the deathly hallows
Första hela meningen på sida 10:"Lucius har då alltid unnat sig det bästa. Påfåglar ..."
Förlag: Tiden

Handling:*Innehåller spoilers från de tidigare delarna*
När Dumbledore dog gav han Ron, Hermonie och Harry ett uppdrag. De måste hitta horrocruxer för att döda du-vet-vem. Vägen dit är svår och deras vänskap sätts på spel. Ändå är det som att någon vakar över dem...
Det är lite svårt att förklara vad som händer, för att det händer så mycket, men i princip så är det allt som avgörs.
Samtidigt har Snape tagit över Hogwarts och det är INTE bra..
*Slut på spoilers!*

Vad jag tyckte: Det var inte min favorit bok i serien, men den var väldigt spännande och man fick verkligen smak av vad karaktärerna kände. Precis som i de andra delarna var den jättespännande och man kunde inte lägga den ifån sig!

Vad som kunde ha gjorts bättre/fel/något jag saknade:Ibland blev det liiiite för mycket våld för min smak.
Det är synd att serien är slut!
Ibörjan förstog jag inte titlen men det kom senare.
Tankar:Jag beundrar verkligen Harry, Hermonie och Rons mod. Jag hade aldrig (eller kanske) vågat göra vad dem gör. Jag antar att de hamnade i Gryffindor av en andledning.
Sen ibland, förstå mig inte fel, Hermonie är min favoritkaraktär, kändes det som att Hermonie som karaktär var svagare än i de tidigare böckerna. Det förstår man eftersom det händer läskigare saker, men hon stog inte upp för sig själv lika mycket. Jag kände att hon grät väldigt mycket, men det förstår jag.

Liknande böcker: Narnia serien.

Antal katter:

4/5.

Suuummer!!!
!Bilderna är mina och är tagna med min Samsung galaxy S4 mini.!
Tycker ni om dem? Jag är rätt nöjd. Kommentera gärna din favoritbild.
Ha en bra dag!
Kram Mustaschen

Av Mustaschen & Harrypottarn - 13 augusti 2014 09:52

Om du vill veta mer om vd jag läser och varför, se till att följa mig på Instagram där jag heter @eddiethebooklover
/Mustaschen

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards