crazybooklovers

Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av Mustaschen & Harrypottarn - 28 augusti 2014 15:59

Hej! Jag har läst om en bok och aaaaaah jag älskar den!!
Namn:Amy and Roger's epic detour
Författare: Morgan Matson
Andra böcker av författaren:Since you've been gone
Serie: -
Del-
Utgiven:2010
Antal sidor:341
Titel på Svenska:Fyra dagar Fyra nätter
Första hela meningen på sida 10:"In addition, of course, to all the other ways I'd caused it."
Förlag: Simon & Schuster

Handling: Vi följer Amy, som är 16-19 (?) och vars pappa har dött i en bilolycka. Hennes tvillingbror är på ett rehab och Amys mamma har flyttat, och meningen är att Amy ska komma körandes efter henne genom USA, men problemet är att efter bilolyckan vill Amy inte köra. Då ställer Roger upp. Roger, som både är äldre än Amy och snygg, får henne att komma tillbaka och verkligen "leva", och medans de kör tar de några oväntande stop vilket vilket ändrar resan totallt...
Samtidigt får vi reda på hur olyckan hände och hur det har straffat hennes familj, och vi ser Amy utvecklas som person.

Vad jag tyckte: Jag ä-l-s-k-a-r den här boken. Det är en fin berättelse och den får mig på gott humör. Man vill bara hoppa in i boken och leva i den!
Morgans språk är jättebra och man hänger lätt med samt får en delad händelse med karaktärerna.
Detta vet ni som har läst boken, men jag tyckte det vara väldigt fint och bra gjort med när man får se vd som hade hänt förr och jag tyckte att det satte en bra och viktig touch på boken.
Att få musik tips i boken och alla bilder gjorde den bara bättre!

Vad som kunde ha gjorts bättre/fel/något jag saknade:Jag ville veta lite mer om Amy och hur hon hade haft det förut, samt lite mer bakgrunds information om vissa karaktärer.

Tankar:I SHIP THEM. Jag vill ha en del två, även om det inte är en serie.

Liknande böcker: The sisterhood of the traveling pants har en liten samma känsla.

Antal katter:

5/5 lätt.
Det var allt, tack för mig!
/Mustaschen
Jag äger bilderna och om ni vill låna dem måste ni mejla oss och länka den här bloggen. Fotona är tagna med en Samsung Galaxy S4 mini. Bilden på Morgan Matson är dock inte min.

Fin bild på fina Morgan! (Ovan)

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards