crazybooklovers

Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

Del 5~

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 januari 2014 11:33


När vi väl kommit in, fanns ingen återvändo. Iris greps av ilska. Alverna visade sitt sanna jag. Svartalver. Dem drog sina svärd. och Iris räckte mig ett av sina medans hon spände sin pilbåge. Vi var inlåsta. Bortom räddning. Därför fick vi klara oss själva. Tjejen sprang mot oss och försökte hugga oss i små bitar med hennes stora och klumpiga vapen. Men jag hann före och hindrade henne. Iris backade och sköt en pil som precis flög förbi mig och hamnade i tjejens arm. Ett ljust väsande for ur henne. Sedan kom den långa killen. Han hade två spetsiga svärd och försökte två gånger minst hugga av mitt huvud. Men jag hann först igen. Iris sköt två pilar i ryggen på honom. Den sista var svårast. Han var smal som en sticka och kunde förflytta sig snabbt som en vässla och kan plötsligt försvinna, och sedan dyka upp bakom en. Men Iris var snabbare. Hon sköt minst fyra pilar. Sedan sprang vi. Men vi visste inte vart vi skulle.

Vi försökte gömma oss så bra vi kunde för alla svartalver. Men med min luftiga klänning som svänger åt alla håll när det blåser var det nästan omöjligt. Men bara nästan. När vi kommit till "slutet" såg vi en annan port. Och det var verkligen tur att Iris var här! Annars hade jag aldrig tänkt på att ta med nyckeln. Men ännu en strid väntade där. 


Vi klarade oss som också var tur. Vi hann springa ut och låsa in alla innan fler kom ut. Men nu var vi inte längre bland alverna. 


 

//Piraya

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mustaschen & Harrypottarn - 1 november 2015 22:56


Jag tipsar verkligen om bokserien WondLa. Dessa är skrivna av Tony DiTerlizzi som även är en av författarna till Spiderwick serien.  Det handlar om Eva Nio som har under hela sitt 12-åriga liv levt under jord med en robot, Modr, som tagit hand om h...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 oktober 2014 16:40

Hej! Jag har inte bloggat på ett tag och så kommer det att fortsätta va ett tag. Jag har bara inte haft någon lust, sorry! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 september 2014 21:04

Hej! idag har jag något väldigt spännande att prata om. Nämligen Bokmässan 2014 ! Jag kommer att vara där på lördag, och jag planerar att vara med på: -Workshop, hur mysterier blir till. -Overkliga verkligheter, science fiction och fantasy. ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:46


Hej allihopa! Jag skulle bli jätteglad om ni kunde läsa min Wattpad historia Swiftly A Witch :) Jag heter själv Eddiswift . Tack! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:43


Som ni på bloggen kanske har märkt, har jag inte läst så mycket på sista tiden. Jag har helt ärligt inte känt för det. Men nu är jag igång igen! Harry Potter hjälper alltid. /Mustaschen ...

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards