crazybooklovers

Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Double Dork Diaries

Av Mustaschen & Harrypottarn - 20 maj 2014 18:45

Hej! Jag har läst Double Dork Diaries two tales from a not-so-fabulous life av Rachel Renée Russell. Det är två böcker i en bok och jag har tidigare recenserat del ett här: http://crazybooklovers.bloggplatsen.se/2013/12/17/10416474-nikkis-dagbok-1-berattelser-fran-ett-inte-sa-fantastiskt-liv/
Den är 563 sidor lång och på engelska. (Det är ju två böcker i en bok så det är därför den är så lång.) Första hela meningen på sida 10 är: I know I said I'd never write in this diary again.

Bok 1: Nikki börjar på en ny skola och blir snabbt skolans tönt. Hon får skåp brevid klassens "Ms. Perfect" som är jätteelak och Nikki känner dig ensam. Hon får en liten flirt på Brandon, samma kille som Ms. Perfect riktar in sig på. Det för inte särskilt bra, för Nikki lever ett väldigt pinsamt liv... Kommer hon få några kompisar?! Hur kommer det gå med Brandon? Kommer Ms. Perfect att hinna förstöra Nikkis liv?
Bok 2: Nu är det party-time. Nikki är med i städkomitten och Ms. Perfect bestämmer sig för att stängs ner hela festen, men städarna, dom mest opopulära personerna på hela skolan, låter henne inte vinna! Kommer Brandon be Nikki vara hans dejt?

Den här recesensionen blev lite hastig sorry! Inget jag är stolt över men det är inte mycket man kan säga om den här boken. FÖRUTOM ATT DEN ÄR MEGABRA! Jag rekommenderar den i åldern 9-12 för att den inte alls är särskilt "tonårig" och det är fina bilder i och att den är väldigt lätthjärtad och snabb att läsa (för mig). Den här boken var rolig och kan nog vara en räddare i nöden och att man kan relatera till den. Min lillasyster, Mimmi, som är 10, har precis läst båda böckerna på svenska och gillade dem minst lika mycket som jag. En väldigt positiv bok.
Kram Mustaschen!

Förlåt bilden men jag kunde inte fotografera ute och min iPod som jag använder just nu har inte särskilt bra kvalité. Ha det gött!

 
 
Elise

Elise

23 maj 2014 21:53

Hej! Har utmanat er att göra TMI-tag! Frågorna hittar ni här: http://bokbloggis.bloggplatsen.se/2014/05/23/10716251-tmi-tag/

Lycka till!

http://bokbloggis.bloggplatsen.se

Mustaschen & Harrypottarn

25 maj 2014 17:31

Tack för umtaningen och det kommer vi säkert göra snart ;)
/Mustaschen & Piraya

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mustaschen & Harrypottarn - 1 november 2015 22:56


Jag tipsar verkligen om bokserien WondLa. Dessa är skrivna av Tony DiTerlizzi som även är en av författarna till Spiderwick serien.  Det handlar om Eva Nio som har under hela sitt 12-åriga liv levt under jord med en robot, Modr, som tagit hand om h...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 15 oktober 2014 16:40

Hej! Jag har inte bloggat på ett tag och så kommer det att fortsätta va ett tag. Jag har bara inte haft någon lust, sorry! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 24 september 2014 21:04

Hej! idag har jag något väldigt spännande att prata om. Nämligen Bokmässan 2014 ! Jag kommer att vara där på lördag, och jag planerar att vara med på: -Workshop, hur mysterier blir till. -Overkliga verkligheter, science fiction och fantasy. ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:46


Hej allihopa! Jag skulle bli jätteglad om ni kunde läsa min Wattpad historia Swiftly A Witch :) Jag heter själv Eddiswift . Tack! /Mustaschen ...

Av Mustaschen & Harrypottarn - 18 september 2014 20:43


Som ni på bloggen kanske har märkt, har jag inte läst så mycket på sista tiden. Jag har helt ärligt inte känt för det. Men nu är jag igång igen! Harry Potter hjälper alltid. /Mustaschen ...

Presentation


A little reading everyday keeps reallity away ~
Vi är två tjejer som älskr att läsa! Här hittar du fangirling, boktips, noveller skrivna av oss och mycket mer!
Kontakt/sponsring: eddithebooklover@gmail.com
Obs! Att stjäla inlägg härifrån är inte okej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om vår blogg?
 Älskar den
 Bra
 OK
 Nja...
 Buuuuu
 Dålig!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards